Akademia Menedżera 36: Kiedy włączać ekspertów do budowania wizerunku

Na konkurencyjnym rynku usług medycznych coraz trudniej skutecznie się wyróżnić. Świetna infrastruktura czy nowocześnie wyposażone gabinety już nie wystarczą. Liczą się wysokiej klasy specjaliści, pasjonaci, gotowi z zaangażowaniem włączać się w działania tworzące wizerunek placówki. W co warto ich zaangażować?

Akademia Menedżera 35: Eventy – narzędzie w edukacji zdrowotnej 

Jednym z pomysłów na budowę wizerunku placówki medycznej jest organizacja eventów prozdrowotnych. To dobre narzędzie do zwrócenia na siebie uwagi, popularyzacji, nagłośnienia ważnego społecznie problemu, ale i również próby jego rozwiązania. Sprawdź, w jaki możesz realizować misję edukacyjną i jakie możesz mieć z tego korzyści?

[FILM] Kto jest upoważniony do przetwarzania danych osobowych w placówce medycznej - najnowsze zmiany związane z RODO

Ogólne rozporządzenie o ochronie danych, przyjęte przez Parlament Europejski 14 kwietnia 2016 r., ma zapewnić wysoki, jednolity poziom ochrony danych w całej Unii Europejskiej. Placówki medyczne muszą się do niego dostosować od 25 maja 2018 r. - wtedy zacznie obowiązywać. Sprawdź, co co radzi nasz ekspert, Piotr Glen, administrator danych osobowych, co musisz wiedzieć o nowej organizacji nadzoru bezpieczeństwa danych osobowych i jak się do tego przygotować.   Obejrzyj film, dzięki któremu: poznasz dotychczasową oraz nową definicję danych osobowych, danych wrażliwych, przetwarzania danych, dowiesz się, czy, w jakim zakresie i na jakiej podstawie osoby, które nie wykonują zawodu medycznego, są uprawnione do przetwarzania danych zawartych w dokumentacji medycznej, otrzymasz wskazówki dotyczące bezpieczeństwa osobowego na etapie rekrutacji, zatrudnienia, zakończenia zatrudnienia – procedura nadawania i odbierania uprawnień dotyczących przetwarzania danych osobowych, poznasz wymogi dotyczące funkcjonalności systemów informatycznych służących do przetwarzania danych osobowych, elektronicznej dokumentacji medycznej, identyfikacji i rozliczalności osób dokonujących wpisu, poznasz organizacyjne i techniczne środki bezpieczeństwa, jakie personel musi stosować dla zapewnienia bezpieczeństwa danych osobowych oraz prywatności pacjentów.  »

Akademia Menedżera 34: Jak skutecznie prowadzić mediacje

Prowadząc działalność leczniczą, niejednokrotnie negocjujemy i podejmujemy mediacje nie tylko z NFZ, ale z różnymi podmiotami współpracującymi. Nie zawsze relacje są partnerskie, np. w kontaktach z instytucjami publicznymi czy ubezpieczycielami, narzucającymi własne warunki i wymuszającymi rozwiązania korzystne tylko dla siebie. Jak osiągnąć kompromis?

Akademia Menedżera 33: Jak skutecznie edukować pacjentów o zdrowiu

Wciąż rośnie zapotrzebowanie na rzetelną edukację w dziedzinie zdrowego stylu życia. Społeczna edukacja zdrowotna to zadanie wielu instytucji w naszym kraju, nie tylko szkół, administracji publicznej, organizacji pozarządowych, ale także placówek ochrony zdrowia. Od personelu medycznego słusznie oczekuje się działań edukacyjnych – wszak to lekarze dysponują aktualną, rzetelną wiedzą w zakresie określonych problemów zdrowotnych. Jak zatem je podejmować?

Akademia Menedżera 32: Jak zredukować stres u pracowników medycznych

Placówka medyczna to specyficzne środowisko pracy, z którym wiążą się liczne zagrożenia dla personelu. Szczególny charakter mają zagrożenia psychospołeczne, które prowadzą do stresu i oddziałują na kondycję zdrowotną pracowników placówek. Jak możesz je minimalizować u swoich pracowników? Poznaj skuteczne wskazówki.

Akademia Menedżera 31: Jak skutecznie rozwiązać konflikt interesów

Bez względu na to, jak dużą placówką medyczną kierujemy – działamy w ramach sieci, klastra czy prowadzimy klinikę rodzinną – konfrontujemy się z innymi podmiotami, choćby w ramach działań outsourcingowych. Wchodzimy zatem w różne role i relacje, podczas których weryfikujemy oczekiwania i zamiary. Co robić w takiej sytuacji, aby nie dopuścić do konfliktu?

Akademia Menedżera 30: Co uczyni Cię sprawnym menedżerem

Osobom, które nie mają menedżerskiego wykształcenia i w drodze awansu (lub samozwańczo we własnej firmie) zostały kierownikami może się wydawać, że rola szefa bardziej polega na nadzorowaniu i pomocy w organizowaniu prac, „patrzeniu na ręce” niż na edukowaniu, rozwijaniu, motywowaniu ludzi. Sprawdź, co jest ważne w tym obszarze.

Akademia Menedżera 29: Co zyskasz, delegując zadania

Choć delegowanie uprawnień i decyzyjności jest jedną z kluczowych kompetencji kierowniczych, często w realiach menedżerowie, a zwłaszcza właściciele firm i placówek medycznych, stronią od dzielenia się decydowaniem i współkierowaniem. Jak uniknąć takiej sytuacji?

Akademia Menedżera 28: Jak efektywnie zarządzać projektem w placówce

Nie wszystkie projekty, z jakimi mamy do czynienia w życiu zawodowym, są do siebie podobne i porównywalne. Angażują innych pracowników, bardziej lub mniej liczne grupy, a do tego wymagają różnych kompetencji. Nie ma czegoś takiego jak schemat zarządzania projektem, uniwersalny dla każdego. Jak zatem przygotować się do tego zadania?