Akredytacja to prestiż dla placówki

/appFiles/site_102/images/autor/Sqwf5HFi2YTO8zL.jpeg

Autor: Arkadiusz Trela

Dodano: 18 stycznia 2014
Akredytacja to prestiż dla placówki

W świetle nowych zasad kontraktowania przez Narodowy Fundusz Zdrowia, posiadanie akredytacji staje się nie tylko wyznacznikiem wysokiej jakości świadczonych usług oraz bezpieczeństwa świadczeń, ale uzasadnionym narzędziem ekonomicznym.

  • Akredytacja jest standardem potwierdzającym jakość i bezpieczeństwo usług świadczonych przez ośrodki medyczne, z szpitalami na czele; w Polsce odpowiedzialne za proces akredytacji jest Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia (CMJ), a akredytacja wydawana jest na 3 lata.

  • Standardy akredytacyjne są tworzone w formie krótkich zdań, które określają oczekiwany stan, a każdy standard jest oceniany w skali od 1 do 5 i ma określoną wagę, odzwierciedlającą jego istotność; zgodność z tymi standardami jest publicznie dostępna do samooceny przed rozpoczęciem procesu akredytacji.

  • Proces akredytacji obejmuje etap wizytacji, który polega na weryfikacji spełnienia standardów akredytacyjnych, i kończy się przygotowaniem raportu oraz rekomendacją; zgodnie z wytycznymi NFZ, akredytacja ministra zdrowia jest coraz bardziej ceniona podczas kontraktowania, co potwierdza wzrost znaczenia kryterium jakości i bezpieczeństwa w procesie świadczenia usług zdrowotnych.

Pozostało jeszcze 88% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl

aktywuj dostęp testowy

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Słowa kluczowe:
jakośćochrona zdrowia