Jakość trzeba stale doskonalić

Dodano: 31 stycznia 2014
Jakość trzeba stale doskonalić

Podmioty lecznicze muszą zabiegać o pozycję, konkurencyjność, a tym samym zwracać uwagę na jakość świadczonych usług. Z jednej strony oceniają ją pacjenci stawiający konkretne wymagania, spodziewający się określonych założeń, a z drugiej – płatnik.

Oceniając jakość, należy szerzej przyjrzeć się otoczeniu placówki. Trzeba wziąć pod uwagę wiele aspektów w danej dziedzinie. Jakość związana jest bowiem z organizacją, funkcjonowaniem oraz zarządzaniem placówką medyczną.

Można wymienić trzy podstawowe etapy w zarządzaniu przez jakość:

  • etap początkowy – tzw. przygotowawczy – to etap planowania,

  • etap pośredni – tzw. realizacyjny – to etap realizacji,

  • etap końcowy – tzw. wynikowy – to etap oceny.

Analizując etapy poszczególnych działań, wyraźnie można zobaczyć, że o jakości mówi się już na początku, przez przeprowadzanie zakładanych procesów w etapie pośrednim. Następnie pełny obraz widoczny jest w etapie końcowym, gdzie oczekiwane są konkretne rezultaty i następuje ocena, czy zostały one osiągnięte. Mówiąc o jakości – a właściwie chęci, aby wpływała ona na konkurencyjność danej jednostki medycznej – nie można pominąć żadnego z tych etapów. I na każdym z nich należy pamiętać o założonym celu, tzw. wyniku końcowym.

Czytaj więcej na temat akredytacji i norm ISO w SerwisZOZ.pl»

Pozostało jeszcze 85% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl

aktywuj dostęp testowy

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Słowa kluczowe:
jakośćochrona zdrowia