Jakość trzeba stale doskonalić
Podmioty lecznicze muszą zabiegać o pozycję, konkurencyjność, a tym samym zwracać uwagę na jakość świadczonych usług. Z jednej strony oceniają ją pacjenci stawiający konkretne wymagania, spodziewający się określonych założeń, a z drugiej – płatnik.
Oceniając jakość, należy szerzej przyjrzeć się otoczeniu placówki. Trzeba wziąć pod uwagę wiele aspektów w danej dziedzinie. Jakość związana jest bowiem z organizacją, funkcjonowaniem oraz zarządzaniem placówką medyczną.
Można wymienić trzy podstawowe etapy w zarządzaniu przez jakość:
-
etap początkowy – tzw. przygotowawczy – to etap planowania,
-
etap pośredni – tzw. realizacyjny – to etap realizacji,
-
etap końcowy – tzw. wynikowy – to etap oceny.
Analizując etapy poszczególnych działań, wyraźnie można zobaczyć, że o jakości mówi się już na początku, przez przeprowadzanie zakładanych procesów w etapie pośrednim. Następnie pełny obraz widoczny jest w etapie końcowym, gdzie oczekiwane są konkretne rezultaty i następuje ocena, czy zostały one osiągnięte. Mówiąc o jakości – a właściwie chęci, aby wpływała ona na konkurencyjność danej jednostki medycznej – nie można pominąć żadnego z tych etapów. I na każdym z nich należy pamiętać o założonym celu, tzw. wyniku końcowym.
Czytaj więcej na temat akredytacji i norm ISO w SerwisZOZ.pl»
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.