Jakość z punktu widzenia pacjentów
Przeprowadzone do tej pory – przez różne ośrodki i placówki zdrowia na całym świecie – badania opinii ich pacjentów pozwalają zdefiniować zbiór generalnych zasad, jakimi powinni kierować się zarządzający placówkami ochrony zdrowia lub pełnomocnicy ds. jakości takich placówek przy definiowaniu systemów jakości.
W celu dostarczenia wartości i jakości oczekiwanej przez pacjenta w trakcie obsługi należy na przykład oszacować, z jaką częstotliwością określone grupy pacjentów będą korzystać z danej usługi: czy jest to np. choroba przewlekła wymagająca ciągłych wizyt u lekarza, czy też incydentalne korzystanie z usługi medycznej. Jaki czas jest potrzebny do wykonania danej usługi? Dobrze jest znać oczekiwania pacjenta w tym zakresie. Płatnik, czyli NFZ, zaleca, aby podstawowa norma czasu poświęcanego pacjentowi w trakcie wykonywania usługi medycznej wynosiła 15–20 minut. Czas poświęcany pacjentowi powinien być także uzależniony od długości jego oczekiwania na wizytę.
Czytaj więcej na temat akredytacji i norm ISO w SerwisZOZ.pl»
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.