Jakość z punktu widzenia pacjentów

/appFiles/site_102/images/autor/bGRBQzkWwI9XxZh.jpeg

Autor: Hanna Preus

Dodano: 4 września 2015

Przeprowadzone do tej pory – przez różne ośrodki i placówki zdrowia na całym świecie –  badania opinii ich pacjentów pozwalają zdefiniować zbiór generalnych zasad, jakimi powinni kierować się zarządzający placówkami ochrony zdrowia lub pełnomocnicy ds. jakości takich placówek przy definiowaniu systemów jakości.

W celu dostarczenia wartości i jakości oczekiwanej przez pacjenta w trakcie obsługi należy na przykład oszacować, z jaką częstotliwością określone grupy pacjentów będą korzystać z danej usługi: czy jest to np. choroba przewlekła wymagająca ciągłych wizyt u lekarza, czy też incydentalne korzystanie z usługi medycznej. Jaki czas jest potrzebny do wykonania danej usługi? Dobrze jest znać oczekiwania pacjenta w tym zakresie. Płatnik, czyli NFZ, zaleca, aby podstawowa norma czasu poświęcanego pacjentowi w trakcie wykonywania usługi medycznej wynosiła 15–20 minut. Czas poświęcany pacjentowi powinien być także uzależniony od długości jego oczekiwania na wizytę.

Czytaj więcej na temat akredytacji i norm ISO w SerwisZOZ.pl»

Pozostało jeszcze 80% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl

aktywuj dostęp testowy

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.