Mierniki na straży jakości

/appFiles/site_102/images/autor/f7epW8Jb5l0zVrx.jpeg

Autor: Arkadiusz Trela

Dodano: 25 marca 2016
Mierniki na straży jakości

Mierniki jakości pozwalają określić cele oraz poziom ich realizacji, a także zainicjować działania zmierzające do poprawy jakości i satysfakcji pacjenta. Stosowanie mierników jakości, oprócz punktów odniesienia, jest źródłem do porównań między podobnymi podmiotami w celu weryfikacji i analizy wyników.

Wśród mierników jakości są tzw. mierniki sprawności ochrony zdrowia – specyficzny zestaw wskaźników statystycznych, które mają wskazywać na skalę powodzenia polityki zdrowotnej. Mierniki sprawności w ochronie zdrowia można spotkać w wielu krajach Europy, jak również na poziomie międzynarodowym (WHO oraz OECD). Odnoszą się one do z góry określonych celów lub wartości przyjętych w danym kraju za referencyjne oraz odzwierciedlają często sytuację kraju pomiaru.

Pozostało jeszcze 75 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie masz jeszcze konta?

Zamów pełny dostęp do portalu


SPRAWDŹ OFERTĘ

Chcesz przetestować nasze usługi?

Skorzystaj z bezpłatnego 24h dostępu do zasobów SerwisuZOZ.pl


Aktywuj 24-godzinny okres testowy

Logowanie

Adres e-mail lub login:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Słowa kluczowe:
zarządzanie jakością