Rentowność placówki medycznej

Jak zwiększyć rentowność gabinetu

Ponieważ branża medyczna staje się coraz bardziej konkurencyjna, ważne jest, aby specjaliści skupili się na zapewnieniu doskonałej opieki nad pacjentem, przy jednoczesnej redukcji kosztów w swoich praktykach. Co może uczynić praktykę bardziej opłacalną?

Zarządzanie przez cele

Jak zarządzać portfolio usługowym w placówce

Planując rozwój placówki niejednokrotnie myślisz o nowej strategii. Często pierwsze decyzje dotyczą inwestycji w infrastrukturę, technologie, działania komunikacyjne i wizerunkowe. Jednak niekoniecznie analizujesz dotychczasową ofertę, jej zasadność, atrakcyjność i wartość na rynku. Dowiedz się, dlaczego warto od tego zacząć.

  Nieodwołane wizyty – jak edukować pacjentów

Nieodwołane wizyty – jak edukować pacjentów

Nie tylko publiczne placówki medyczne, ale i te prywatne borykają się z powszechnym problemem niezrealizowanych wizyt pacjentów, którzy ich nie odwołali. To spory mankament organizacyjny dla placówki medycznej, ale i frustracja dla innych pacjentów, którzy na wizytę u lekarza muszą czekać dłużej, gdy grafik specjalisty jest wypełniony do cna. Sprawdź, jak sobie radzić z tym problemem.

  Jak rozwijać nowe usługi w gabinecie

Jak rozwijać nowe usługi w gabinecie

Każda placówka ochrony zdrowia, nawet całkiem mała, staje przed wyborem drogi rozwoju. Jedni stawiają na wzrost zatrudnienia fachowców, inni poszerzają infrastrukturę i doposażają gabinety. Oto wskazówki, jak w prosty i tani sposób stworzysz popyt na nowe usługi wśród swoich pacjentów.

b970b705ede1dc5ca40e464700f89f4ace8de2ae-xlarge

Kiedy możesz wynająć powierzchnię reklamową

Reklama usług czy produktów w przychodniach podlega wielu obostrzeniom prawnym. Sprawdź, jakie czynności w zakresie udostępnienia powierzchni reklamowej są dopuszczalne.

9c2b300e00887c594e4af04d41ea1184d62f9109-xlarge

Jak zarządzać doświadczeniem klienta

Choć pojęcia lojalności i budowania relacji z pacjentem nie są już obce większości menedżerów, wciąż sporadycznie umiemy spojrzeć na swoją klinikę czy przychodnię oczami pacjenta czy personelu. Nie umiemy analizować miejsca, usług, skojarzeń z naszą placówką. Jak zatem kształtować relacje z pacjentami?

marketing (2)

Jak promować gabinet, nie łamiąc zakazu reklamy usług medycznych

Przejrzysta i profesjonalna strona internetowa, pozycjonowanie na najwyższe pozycje w wyszukiwarkach, SMS przypominający o wizycie to narzędzia, które wypromują mały gabinet lekarski.

01987aecaa9a3121b9bfe2feed7b956ca156c27b-small

Sięgnąć po darmowe - obdarowywanie szpitali przez firmy farmaceutyczne

Czy szpitale mogą przyjmować darowizny od firm farmaceutycznych? Do 1 stycznia takie działanie firm farmaceutycznych było codziennością, co zmieniła w tym zakresie nowa ustawa refundacyjna. Jakie skutki takich postanowień odczuwają placówki szpitalne?