
Jak zwiększyć rentowność gabinetu
Ponieważ branża medyczna staje się coraz bardziej konkurencyjna, ważne jest, aby specjaliści skupili się na zapewnieniu doskonałej opieki nad pacjentem, przy jednoczesnej redukcji kosztów w swoich praktykach. Co może uczynić praktykę bardziej opłacalną?

Jak zarządzać portfolio usługowym w placówce
Planując rozwój placówki niejednokrotnie myślisz o nowej strategii. Często pierwsze decyzje dotyczą inwestycji w infrastrukturę, technologie, działania komunikacyjne i wizerunkowe. Jednak niekoniecznie analizujesz dotychczasową ofertę, jej zasadność, atrakcyjność i wartość na rynku. Dowiedz się, dlaczego warto od tego zacząć.

Nieodwołane wizyty – jak edukować pacjentów
Nie tylko publiczne placówki medyczne, ale i te prywatne borykają się z powszechnym problemem niezrealizowanych wizyt pacjentów, którzy ich nie odwołali. To spory mankament organizacyjny dla placówki medycznej, ale i frustracja dla innych pacjentów, którzy na wizytę u lekarza muszą czekać dłużej, gdy grafik specjalisty jest wypełniony do cna. Sprawdź, jak sobie radzić z tym problemem.

Jak rozwijać nowe usługi w gabinecie
Każda placówka ochrony zdrowia, nawet całkiem mała, staje przed wyborem drogi rozwoju. Jedni stawiają na wzrost zatrudnienia fachowców, inni poszerzają infrastrukturę i doposażają gabinety. Oto wskazówki, jak w prosty i tani sposób stworzysz popyt na nowe usługi wśród swoich pacjentów.

Kiedy możesz wynająć powierzchnię reklamową
Reklama usług czy produktów w przychodniach podlega wielu obostrzeniom prawnym. Sprawdź, jakie czynności w zakresie udostępnienia powierzchni reklamowej są dopuszczalne.

Jak zarządzać doświadczeniem klienta
Choć pojęcia lojalności i budowania relacji z pacjentem nie są już obce większości menedżerów, wciąż sporadycznie umiemy spojrzeć na swoją klinikę czy przychodnię oczami pacjenta czy personelu. Nie umiemy analizować miejsca, usług, skojarzeń z naszą placówką. Jak zatem kształtować relacje z pacjentami?

Jak promować gabinet, nie łamiąc zakazu reklamy usług medycznych
Przejrzysta i profesjonalna strona internetowa, pozycjonowanie na najwyższe pozycje w wyszukiwarkach, SMS przypominający o wizycie to narzędzia, które wypromują mały gabinet lekarski.

Sięgnąć po darmowe - obdarowywanie szpitali przez firmy farmaceutyczne
Czy szpitale mogą przyjmować darowizny od firm farmaceutycznych? Do 1 stycznia takie działanie firm farmaceutycznych było codziennością, co zmieniła w tym zakresie nowa ustawa refundacyjna. Jakie skutki takich postanowień odczuwają placówki szpitalne?