Zarządzanie placówką medyczną wymaga od menedżerów nie tylko znajomości przepisów, ale także wszechstronnej wiedzy i innowacyjnego podejścia do rozwiązywania złożonych problemów. Dowiedz się, jak doskonalić umiejętności w tym obszarze.
Praktycy radzą
Konrad Łukaszewski: Jak wypracować optymalne efekty
Jakość udzielanych świadczeń oraz komfort leczenia pacjentów w dużej mierze zależy od kwalifikacji i kompetencji pracowników, dlatego Miejskie Centrum Medyczne im. dr. Karola Jonschera w Łodzi wspiera wszelkie formy rozwoju i doskonalenia pracowników. Sprawdź, co jeszcze pomaga efektywnie zarządzać placówką - r ozmowa z KONRADEM ŁUKASZEWSKIM, dyrektorem Miejskiego Centrum Medycznego im. dr. Karola Jonschera w Łodzi.
Monika Ochal: Pacjent jest dla nas najważniejszy
W medycynie nie można opierać się jedynie na wiedzy zdobytej w czasie studiów. Szybki postęp nauki i badań determinuje konieczność uaktualniania kwalifikacji i jest doskonałą motywacją do samodoskonalenia. Sprawdź, gdzie tkwi sukces NZOZ Profi-Med w Lublinie - rozmowa z MONIKĄ OCHAL, koordynatorem ds. badań klinicznych i menedżerem NZOZ Profi-Med w Lublinie.
Jerzy Rajewski: Medycyna rodzinna daje wiele możliwości
Dbałość o najwyższą jakość wykonywanej pracy i zaangażowanie w jej stałe podnoszenie jest niezbędnym warunkiem w pracy lekarza. Jednocześnie pacjenci mają rozbudzone potrzeby i oczekiwania, które nie zawsze mają uzasadnienie w wynikach badań naukowych. Jak zatem szukać odpowiedniego kompromisu - r ozmowa z dr JERZYM RAJEWSKIM, prezesem Przychodni Lekarskiej Rodzina w Koronowie.
Obowiązki i odpowiedzialność menedżera
Podsumowanie tygodnia 28 marca – 3 kwietnia
Utrzymanie dotychczas obowiązujących regulacji dotyczących ograniczeń w zakresie przemieszczania się pasażerów w transporcie kolejowym wykonywanym z przekroczeniem odcinka granicy Rzeczypospolitej Polskiej z Republiką Białorusi, a także rezygnacja z konieczności obowiązkowego kierowania na izolację albo izolację w warunkach domowych – to dwie ważne regulacje z minionego tygodnia. Sprawdź!
Podsumowanie tygodnia 21-27 marca
Zawieszenie stosowania przepisów dotyczących zasady obniżania współczynnika korygującego w przypadku zmiany od 1 kwietnia 2022 r. do 30 kwietnia 2022 r. umowy z NFZ skutkującej zwiększeniem kwoty zobowiązania – takie rozwiązanie zakłada projekt nowelizacji rozporządzenia w sprawie ogólnych warunków umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej.
Podsumowanie tygodnia 14-20 marca
Weryfikacja stażu pracy i kwalifikacji pracowników, w tym kierowników, centrów krwiodawstwa oraz krwiolecznictwa, określenie wymagań dla żywienia zbiorowego w szpitalach oraz utworzenie jednej jednostki kształcenia podyplomowego dla wszystkich medycznych grup zawodowych – to regulacje, które w minionym tygodniu trafiły do konsultacji w formie projektów rozporządzeń. Sprawdź szczegóły.
Marketing
Badania satysfakcji pacjentów – jak je prowadzić
Właściwie dobrane techniki i narzędzia, odpowiednia próba respondentów oraz zaangażowanie przeszkolonych ankieterów pozwolą na rzetelne przeprowadzenie badań satysfakcji. Oto, jak mogą pomóc otworzyć się na potrzeby pacjenta.
Co można zyskać dzięki działaniom społecznym
Umiejętność prowadzenia placówki medycznej w taki sposób, aby zwiększyć pozytywny wkład w społeczeństwo, a jednocześnie minimalizować negatywne skutki działalności, stanowi trzon społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Jak prowadzić programy tego typu?
Jak promować gabinet, nie łamiąc zakazu reklamy usług medycznych
Przejrzysta i profesjonalna strona internetowa, pozycjonowanie na najwyższe pozycje w wyszukiwarkach, SMS przypominający o wizycie to narzędzia, które wypromują mały gabinet lekarski.