Zarządzanie placówką medyczną wymaga od menedżerów nie tylko znajomości przepisów, ale także wszechstronnej wiedzy i innowacyjnego podejścia do rozwiązywania złożonych problemów. Dowiedz się, jak doskonalić umiejętności w tym obszarze.

Praktycy radzą

Konrad Lukaszewski

Konrad Łukaszewski: Jak wypracować optymalne efekty

Jakość udzielanych świadczeń oraz komfort leczenia pacjentów w dużej mierze zależy od kwalifikacji i kompetencji pracowników, dlatego Miejskie Centrum Medyczne im. dr. Karola Jonschera w Łodzi wspiera wszelkie formy rozwoju i doskonalenia pracowników. Sprawdź, co jeszcze pomaga efektywnie zarządzać placówką - r ozmowa z KONRADEM ŁUKASZEWSKIM, dyrektorem Miejskiego Centrum Medycznego im. dr. Karola Jonschera w Łodzi.

Monika Ochal

Monika Ochal: Pacjent jest dla nas najważniejszy

W medycynie nie można opierać się jedynie na wiedzy zdobytej w czasie studiów. Szybki postęp nauki i badań determinuje konieczność uaktualniania kwalifikacji i jest doskonałą motywacją do samodoskonalenia. Sprawdź, gdzie tkwi sukces NZOZ Profi-Med w Lublinie - rozmowa z MONIKĄ OCHAL, koordynatorem ds. badań klinicznych i menedżerem NZOZ Profi-Med w Lublinie.

Jerzy Rajewski

Jerzy Rajewski: Medycyna rodzinna daje wiele możliwości

Dbałość o najwyższą jakość wykonywanej pracy i zaangażowanie w jej stałe podnoszenie jest niezbędnym warunkiem w pracy lekarza. Jednocześnie pacjenci mają rozbudzone potrzeby i oczekiwania, które nie zawsze mają uzasadnienie w wynikach badań naukowych. Jak zatem szukać odpowiedniego kompromisu - r ozmowa z dr JERZYM RAJEWSKIM, prezesem Przychodni Lekarskiej Rodzina w Koronowie.

Obowiązki i odpowiedzialność menedżera

podsumowanie tygodnia

Podsumowanie tygodnia 28 marca – 3 kwietnia

Utrzymanie dotychczas obowiązujących regulacji dotyczących ograniczeń w zakresie przemieszczania się pasażerów w transporcie kolejowym wykonywanym z przekroczeniem odcinka granicy Rzeczypospolitej Polskiej z Republiką Białorusi, a także rezygnacja z konieczności obowiązkowego kierowania na izolację albo izolację w warunkach domowych – to dwie ważne regulacje z minionego tygodnia. Sprawdź!

podsumowanie tygodnia

Podsumowanie tygodnia 21-27 marca

Zawieszenie stosowania przepisów dotyczących zasady obniżania współczynnika korygującego w przypadku zmiany od 1 kwietnia 2022 r. do 30 kwietnia 2022 r. umowy z NFZ skutkującej zwiększeniem kwoty zobowiązania – takie rozwiązanie zakłada projekt nowelizacji rozporządzenia w sprawie ogólnych warunków umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej.

podsumowanie tygodnia

Podsumowanie tygodnia 14-20 marca

Weryfikacja stażu pracy i kwalifikacji pracowników, w tym kierowników, centrów krwiodawstwa oraz krwiolecznictwa, określenie wymagań dla żywienia zbiorowego w szpitalach oraz utworzenie jednej jednostki kształcenia podyplomowego dla wszystkich medycznych grup zawodowych – to regulacje, które w minionym tygodniu trafiły do konsultacji w formie projektów rozporządzeń. Sprawdź szczegóły.

Marketing

59a71c7f85c6b20d197337f990663fc9f8a1435f-xlarge

Badania satysfakcji pacjentów – jak je prowadzić

Właściwie dobrane techniki i narzędzia, odpowiednia próba respondentów oraz zaangażowanie przeszkolonych ankieterów pozwolą na rzetelne przeprowadzenie badań satysfakcji. Oto, jak mogą pomóc otworzyć się na potrzeby pacjenta.

932ad451d5711e2f0952d6222ea75ad52ac6834e-xlarge

Co można zyskać dzięki działaniom społecznym

Umiejętność prowadzenia placówki medycznej w taki sposób, aby zwiększyć pozytywny wkład w społeczeństwo, a jednocześnie minimalizować negatywne skutki działalności, stanowi trzon społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Jak prowadzić programy tego typu?

marketing (2)

Jak promować gabinet, nie łamiąc zakazu reklamy usług medycznych

Przejrzysta i profesjonalna strona internetowa, pozycjonowanie na najwyższe pozycje w wyszukiwarkach, SMS przypominający o wizycie to narzędzia, które wypromują mały gabinet lekarski.