Zarządzanie placówką medyczną wymaga od menedżerów nie tylko znajomości przepisów, ale także wszechstronnej wiedzy i innowacyjnego podejścia do rozwiązywania złożonych problemów. Dowiedz się, jak doskonalić umiejętności w tym obszarze.
Praktycy radzą
Monika Ochal: Pacjent jest dla nas najważniejszy
W medycynie nie można opierać się jedynie na wiedzy zdobytej w czasie studiów. Szybki postęp nauki i badań determinuje konieczność uaktualniania kwalifikacji i jest doskonałą motywacją do samodoskonalenia. Sprawdź, gdzie tkwi sukces NZOZ Profi-Med w Lublinie - rozmowa z MONIKĄ OCHAL, koordynatorem ds. badań klinicznych i menedżerem NZOZ Profi-Med w Lublinie.
Jerzy Rajewski: Medycyna rodzinna daje wiele możliwości
Dbałość o najwyższą jakość wykonywanej pracy i zaangażowanie w jej stałe podnoszenie jest niezbędnym warunkiem w pracy lekarza. Jednocześnie pacjenci mają rozbudzone potrzeby i oczekiwania, które nie zawsze mają uzasadnienie w wynikach badań naukowych. Jak zatem szukać odpowiedniego kompromisu - r ozmowa z dr JERZYM RAJEWSKIM, prezesem Przychodni Lekarskiej Rodzina w Koronowie.
Katarzyna Niewińska: Usługi online to przyszłość ochrony zdrowia
NZOZ Psychomedic to pierwsza placówka medyczna w Polsce, która oferuje usługi psychiatryczne i psychologiczne w sieci. Pacjenci mogą szybko skontaktować się z lekarzem, także przez Internet. Możliwe są też wizyty domowe. Poznaj receptę na sukces tej przych odni -rozmowa z dr n. med. Katarzyną Niewińską, dyrektorem ds. medycznych NZOZ Psychomedic w Warszawie
Obowiązki i odpowiedzialność menedżera
Podsumowanie tygodnia 4-10 kwietnia
Komunikaty i ostrzeżenia pojawiające się w reklamach produktów leczniczych są często niezrozumiałe i niejasne dla odbiorcy. Zdaniem resortu zdrowia pacjenci powinni lepiej rozumieć treść reklam leków, co przyczyni się do ich rozsądniejszego stosowania. Dlatego planuje się zmiany w rozporządzeniu w sprawie reklamy produktów leczniczych. Sprawdź!
Podsumowanie tygodnia 28 marca – 3 kwietnia
Utrzymanie dotychczas obowiązujących regulacji dotyczących ograniczeń w zakresie przemieszczania się pasażerów w transporcie kolejowym wykonywanym z przekroczeniem odcinka granicy Rzeczypospolitej Polskiej z Republiką Białorusi, a także rezygnacja z konieczności obowiązkowego kierowania na izolację albo izolację w warunkach domowych – to dwie ważne regulacje z minionego tygodnia. Sprawdź!
Podsumowanie tygodnia 21-27 marca
Zawieszenie stosowania przepisów dotyczących zasady obniżania współczynnika korygującego w przypadku zmiany od 1 kwietnia 2022 r. do 30 kwietnia 2022 r. umowy z NFZ skutkującej zwiększeniem kwoty zobowiązania – takie rozwiązanie zakłada projekt nowelizacji rozporządzenia w sprawie ogólnych warunków umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej.
Marketing
Jak promować gabinet, nie łamiąc zakazu reklamy usług medycznych
Przejrzysta i profesjonalna strona internetowa, pozycjonowanie na najwyższe pozycje w wyszukiwarkach, SMS przypominający o wizycie to narzędzia, które wypromują mały gabinet lekarski.
Dobry wizerunek placówki medycznej pomoże w pozyskaniu najlepszych specjalistów
Do budowania wizerunku placówki medycznej jako pracodawcy można wykorzystywać bardzo proste mechanizmy. Na dobrej opinii powinno zależeć nie tylko dyrekcji. To w końcu pracownicy kreują pozytywny lub negatywny wizerunek swojego pracodawcy. Tym samym powinni być zaangażowani we wszelkie działania komunikacyjne mające na celu jego poprawę.
W czym placówce pomogą badania marketingowe
Badania marketingowe ułatwią proces decyzyjny dotyczący hipotez biznesowych, działań rynkowych i produktowych w ochronie zdrowia. Kosztują mniej, niż nowy produkt czy usługa, której nie zaakceptuje rynek.