Zarządzanie placówką medyczną wymaga od menedżerów nie tylko znajomości przepisów, ale także wszechstronnej wiedzy i innowacyjnego podejścia do rozwiązywania złożonych problemów. Dowiedz się, jak doskonalić umiejętności w tym obszarze.

Praktycy radzą

Monika Ochal

Monika Ochal: Pacjent jest dla nas najważniejszy

W medycynie nie można opierać się jedynie na wiedzy zdobytej w czasie studiów. Szybki postęp nauki i badań determinuje konieczność uaktualniania kwalifikacji i jest doskonałą motywacją do samodoskonalenia. Sprawdź, gdzie tkwi sukces NZOZ Profi-Med w Lublinie - rozmowa z MONIKĄ OCHAL, koordynatorem ds. badań klinicznych i menedżerem NZOZ Profi-Med w Lublinie.

Jerzy Rajewski

Jerzy Rajewski: Medycyna rodzinna daje wiele możliwości

Dbałość o najwyższą jakość wykonywanej pracy i zaangażowanie w jej stałe podnoszenie jest niezbędnym warunkiem w pracy lekarza. Jednocześnie pacjenci mają rozbudzone potrzeby i oczekiwania, które nie zawsze mają uzasadnienie w wynikach badań naukowych. Jak zatem szukać odpowiedniego kompromisu - r ozmowa z dr JERZYM RAJEWSKIM, prezesem Przychodni Lekarskiej Rodzina w Koronowie.

Katarzyna Niewinska

Katarzyna Niewińska: Usługi online to przyszłość ochrony zdrowia

NZOZ Psychomedic to pierwsza placówka medyczna w Polsce, która oferuje usługi psychiatryczne i psychologiczne w sieci. Pacjenci mogą szybko skontaktować się z lekarzem, także przez Internet. Możliwe są też wizyty domowe. Poznaj receptę na sukces tej przych odni -rozmowa z dr n. med. Katarzyną Niewińską, dyrektorem ds. medycznych NZOZ Psychomedic w Warszawie

Obowiązki i odpowiedzialność menedżera

podsumowanie tygodnia

Podsumowanie tygodnia 4-10 kwietnia

Komunikaty i ostrzeżenia pojawiające się w reklamach produktów leczniczych są często niezrozumiałe i niejasne dla odbiorcy. Zdaniem resortu zdrowia pacjenci powinni lepiej rozumieć treść reklam leków, co przyczyni się do ich rozsądniejszego stosowania. Dlatego planuje się zmiany w rozporządzeniu w sprawie reklamy produktów leczniczych. Sprawdź!

podsumowanie tygodnia

Podsumowanie tygodnia 28 marca – 3 kwietnia

Utrzymanie dotychczas obowiązujących regulacji dotyczących ograniczeń w zakresie przemieszczania się pasażerów w transporcie kolejowym wykonywanym z przekroczeniem odcinka granicy Rzeczypospolitej Polskiej z Republiką Białorusi, a także rezygnacja z konieczności obowiązkowego kierowania na izolację albo izolację w warunkach domowych – to dwie ważne regulacje z minionego tygodnia. Sprawdź!

podsumowanie tygodnia

Podsumowanie tygodnia 21-27 marca

Zawieszenie stosowania przepisów dotyczących zasady obniżania współczynnika korygującego w przypadku zmiany od 1 kwietnia 2022 r. do 30 kwietnia 2022 r. umowy z NFZ skutkującej zwiększeniem kwoty zobowiązania – takie rozwiązanie zakłada projekt nowelizacji rozporządzenia w sprawie ogólnych warunków umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej.

Marketing

marketing (2)

Jak promować gabinet, nie łamiąc zakazu reklamy usług medycznych

Przejrzysta i profesjonalna strona internetowa, pozycjonowanie na najwyższe pozycje w wyszukiwarkach, SMS przypominający o wizycie to narzędzia, które wypromują mały gabinet lekarski.

lekarze 3

Dobry wizerunek placówki medycznej pomoże w pozyskaniu najlepszych specjalistów

Do budowania wizerunku placówki medycznej jako pracodawcy można wykorzystywać bardzo proste mechanizmy. Na dobrej opinii powinno zależeć nie tylko dyrekcji. To w końcu pracownicy kreują pozytywny lub negatywny wizerunek swojego pracodawcy. Tym samym powinni być zaangażowani we wszelkie działania komunikacyjne mające na celu jego poprawę.

1c16bea24bd1c969f5c8dfe6bdc8ff81e05bc5eb-large

W czym placówce pomogą badania marketingowe

Badania marketingowe ułatwią proces decyzyjny dotyczący hipotez biznesowych, działań rynkowych i produktowych w ochronie zdrowia. Kosztują mniej, niż nowy produkt czy usługa, której nie zaakceptuje rynek.