Zarządzanie placówką medyczną wymaga od menedżerów nie tylko znajomości przepisów, ale także wszechstronnej wiedzy i innowacyjnego podejścia do rozwiązywania złożonych problemów. Dowiedz się, jak doskonalić umiejętności w tym obszarze.
Praktycy radzą
Łukasz Szyntor: Realizujemy specjalistyczne programy projakościowe
Zdarzenia niepożądane związane z przyjmowaniem leków występują co najmniej u kilku procent pacjentów i bywają niebezpieczne. Dlatego placówka w Gryficach już na etapie przyjęcia pacjenta do szpitala weryfikuje alergie m.in. na leki i lateks - Rozmowa z ŁUKASZEM SZYNTOREM, rzecznikiem prasowym Samodzielnego Publicznego Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Gryficach.
Żaneta Karczewska: Słuchamy pacjentów i reagujemy na ich potrzeby
W centrum aktywności i zaangażowania Samorządowej Przychodni Zdrowia w Tuszynie jest zdrowie pacjentów, a zmiana ich postaw i świadomości odgrywa kluczową rolę w zachowaniu zdrowia i dobrego samopoczucia. Sprawdź, w jaki sposób programy i akcje profilaktyczne pomagają w lepszej opiece nad pacjentami - rozmowa z ŻANETĄ KARCZEWSKĄ, dyrektor Samorządowej Przychodni Zdrowia w Tuszynie.
Żaneta Iwańczyk: Pacjenci wspomagają efektywny rozwój
Łódzkie Miejskie Centrum Medyczne Górna stara się być konkurencją dla niepublicznych placówek, dlatego inwestuje w nowy sprzęt oraz prowadzi inwestycje budowlane w wybranych lokalizacjach. Oferuje też darmowe programy profilaktyczne. Sprawdź, co jeszcze wpływa na sukces placówek? Rozmowa z ŻANETĄ IWAŃCZYK, dyrektor Miejskiego Centrum Medycznego Górna w Łodzi.
Obowiązki i odpowiedzialność menedżera
Podsumowanie tygodnia 14-20 marca
Weryfikacja stażu pracy i kwalifikacji pracowników, w tym kierowników, centrów krwiodawstwa oraz krwiolecznictwa, określenie wymagań dla żywienia zbiorowego w szpitalach oraz utworzenie jednej jednostki kształcenia podyplomowego dla wszystkich medycznych grup zawodowych – to regulacje, które w minionym tygodniu trafiły do konsultacji w formie projektów rozporządzeń. Sprawdź szczegóły.
Czym jest rejestr umów publicznych
W 2022 roku każdy zainteresowany uzyska możliwość dostępu do danych dotyczących umów zawartych przez jednostki sektora finansów publicznych. Poznaj szczegóły związane z nowym obowiązkiem – rejestrem umów publicznych, który ma zacząć funkcjonować od 1 lipca.
Jakie są zasady udostępniania informacji publicznej
Powszechnie przyjęto, że zobowiązane do udostępnienia informacji publicznej są tylko organy administracji publicznej w zakresie wykonywanych przez nie zadań. Tymczasem prywatne szpitale często nie mają świadomości, że również są objęte takim obowiązkiem. Poznaj szczegóły związane z udostępnianiem informacji publicznej.
Marketing
Fachowiec od PR zwiększy wiarygodność placówki medycznej
Coraz większe problemy z przebiciem się do świadomości potencjalnych klientów powodują, że lekarz, często szef placówki medycznej, decyduje się na podjęcie radykalnej decyzji o wynajęciu fachowca ds. PR i marketingu. To pozwala mu uniknąć balansowania na pograniczu populizmu, szokowania i śmieszności w działaniach komunikacyjnych.
Raport OECD: Lekarze nie są przygotowani do kontaktu z pacjentem
Polscy lekarze nie spełniają oczekiwań pacjentów, choć tak wiele mówi się dziś o roli efektywnej komunikacji czy nawet o budowaniu relacji, marketingu relacji. Tak wynika z raportu OECD Health at a Glance 2015 pokazującego, jak pacjenci oceniają lekarzy przyjmujących ich w szpitalach czy przychodniach rejonowych.
Co mogą zyskać placówki, współpracując z mediami
Placówki medyczne nie potrafią sprawnie komunikować się z lokalnymi mediami, reagować w przypadku sytuacji kryzysowej, na którą każda placówka powinna być przygotowana, a media wykorzystują ogromne emocje, które towarzyszą nieszczęściom rodzin osób poszkodowanych przez błędy lekarskie czy zatrucia szpitalne.