Zarządzanie placówką medyczną wymaga od menedżerów nie tylko znajomości przepisów, ale także wszechstronnej wiedzy i innowacyjnego podejścia do rozwiązywania złożonych problemów. Dowiedz się, jak doskonalić umiejętności w tym obszarze.

Praktycy radzą

Maria Mazur

Maria Mazur: Zadowolony pracownik to zadowolony pacjent

Certyfikaty ISO czy wiarygodności biznesowej są istotnym elementem pracy nad zapewnieniem dobrego wizerunku i przyszłości SPMZOZ w Słupsku oraz pracowników placówki. Sprawdź, dlaczego warto dbać o dobrą atmosferę w pracy opartą na zaufaniu i kto na tym zyskuje - rozmowa z MARIĄ MAZUR, dyrektorem Samodzielnego Publicznego Miejskiego ZOZ w Słupsku.

Dorota Karczewska

Dorota Karczewska: Pracownicy są dla nas najważniejsi

Zarządzającym Żagiel Med zależy aby personel, który jest wizytówką przychodni, przychodził do pracy codziennie z uśmiechem. Sprawdź, co można zrobić, aby pracownicy mieli satysfakcję z pracy, wykonywali ją z zaangażowaniem i w ten sposób przyczyniali się do wspólnego sukcesu - rozmowa z DOROTĄ KARCZEWSKĄ, prezes przychodni „Żagiel Med” w Lublinie

Mleczek-Dabrowska

Bożena Mleczek-Dąbrowska: Atut placówki to wykwalifikowani pracownicy

Motywujemy pracowników do podnoszenia kwalifikacji również finansowo. Osoby, które ukończyły studia licencjackie, magisterskie lub specjalizację otrzymują nagrody lub dodatkową premię. Oto, jak dyrekcja przychodni w Toruniu wspiera w rozwoju zespół specjalistów - rozmowa z BOŻENĄ MLECZEK-DĄBROWSKĄ, dyrektorem Miejskiej Przychodni Specjalistycznej w Toruniu.

Obowiązki i odpowiedzialność menedżera

podsumowanie tygodnia

Podsumowanie tygodnia 14-20 lutego

W minionym tygodniu do konsultacji trafił projekt uchwały Rady Ministrów w sprawie ustanowienia programu inwestycyjnego pod nazwą „Program inwestycyjny modernizacji podmiotów leczniczych”. Poznaj szczegóły tego projektu.

podsumowanie tygodnia

Podsumowanie tygodnia 7-13 lutego

W minionym tygodniu do konsultacji trafiły m.in. projekty: dotyczący centralnej platformy pierwszego kontaktu i centrów medycznej pomocy doraźnej oraz w sprawie badań lekarskich osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami i kierowców. Poznaj szczegóły planowanych rozwiązań.

podsumowanie tygodnia

Podsumowanie tygodnia 31 stycznia – 6 lutego

W minionym tygodniu do ogłoszenia skierowano rozporządzenie zmieniające rozporządzenie ministra zdrowia z 25 lutego 2021 r. w sprawie chorób zakaźnych powodujących powstanie obowiązku hospitalizacji, izolacji lub izolacji w warunkach domowych oraz obowiązku kwarantanny lub nadzoru epidemiologicznego.

Marketing

Enelmed

ENEL-MED „Rekinem Biznesu” 

Komunikacja z inwestorami jest szczególnie ważna w spółce giełdowej, a taką jest Centrum Medyczne ENEL-MED. Za te działania zostało wyróżnione tytułem „Rekina Biznesu”.

beceab782e919711d9a96ca6f1e1d31641350da8-small

Media w zarządzaniu reputacją placówki medycznej – wyniki raportu

Co piąta polska placówka medyczna nie prowadzi żadnych działań komunikacyjnych, mimo że blisko 70% wszystkich przebadanych instytucji uważa, że wpływają one na zwiększenie liczby pacjentów i poprawę wizerunku. Co robią lekarze, aby dotrzeć do społeczeństwa i być przez niego zrozumianym, pokazuje najnowszy raport medyczny „Media w zarządzaniu reputacją placówki medycznej. O gaszeniu kryzysów i nowoczesnym budowaniu przewagi rynkowej”, autorstwa agencji Medica PR, medycznej marki Kobold Public Relations.

agencja PR

Agencja PR czy specjalista na etacie?

Tylko konsekwentne kształtowanie marki, a nie doraźne, przypadkowe czy sezonowe działania, pozwoli na skuteczne stworzenie strategii komunikacji dla placówki medycznej.