Zarządzanie placówką medyczną wymaga od menedżerów nie tylko znajomości przepisów, ale także wszechstronnej wiedzy i innowacyjnego podejścia do rozwiązywania złożonych problemów. Dowiedz się, jak doskonalić umiejętności w tym obszarze.
Praktycy radzą
Marian Przylepa: Kadra medyczna to podstawa rozwoju
Niewątpliwym atutem placówki jest utrzymujący się niezmiennie od lat wysoki standard usług medycznych. Jest to ogromną zasługą profesjonalnej kadry medycznej. Oto co jeszcze zapewnia szybką i wiarygodną diagnostykę - rozmowa z dr n. med. MARIANEM PRZYLEPĄ, dyrektorem naczelnym Samodzielnego Publicznego Szpitala Klinicznego nr 4 w Lublinie.
Janusz Hordejuk: SPZOZ w Parczewie: Chcemy utrzymać dobrą pozycję na rynku
Nasz sukces to wypadkowa doboru odpowiedniej kadry menedżerskiej, lekarskiej i personelu medycznego. To także dobra współpraca z organem założycielskim. Cały czas mamy świadomość, że polityka zdrowotna się zmienia. Zwiększa się też konkurencyjność, a co za tym idzie – rosną wymagania, jakie musimy spełnić - rozmowa z JANUSZEM HORDEJUKIEM, dyrektorem SPZOZ w Parczewie.
Jakub Szulc: Musimy zarządzać polityką inwestycyjną
Najważniejszym zadaniem na dziś jest przegląd polityki państwa w zakresie wydawania funduszy i zysku, który możemy z tego tytułu osiągnąć, z myślą o pacjentach. Powinniśmy stosować zasadę – wydajemy dwa razy więcej pieniędzy, więc musimy uzyskać dwa razy większe efekty - rozmowa z JAKUBEM SZULCEM , ekspertem ds. ochrony zdrowia EY , byłym sekretarzem stanu w Ministerstwie Zdrowia.
Obowiązki i odpowiedzialność menedżera
Nowe wymagania dla urządzeń radiologicznych od 2022 roku
Placówki medyczne muszą dostosować do nowych wymagań urządzenia radiologiczne i pomocnicze, a także liczbę i kwalifikacje personelu zaangażowanego w radiologiczne procedury medyczne. Mają na to czas do 20 marca 2022 r. Poznaj najnowsze zmiany.
TOP 10 tematów 2021 roku
Rok 2021 był dla ochrony zdrowia bardzo intensywny. Nie tylko ze względu na trwającą pandemię COVID-19 i wyzwania z nią związane, lecz także na wdrożenie kolejnych usług e-zdrowia i obowiązkowej dokumentacji medycznej w postaci elektronicznej od 1 stycznia. Sprawdź, jakie artykuły najczęściej czytali użytkownicy portalu SerwisZOZ.pl w 2021 roku!
Koordynator pacjentów w POZ. Co to oznacza w praktyce?
Koordynator POZ ma wesprzeć pacjentów w leczeniu i zadbać o komunikację lekarza z pacjentem. Poinformuje pacjenta o kolejnych etapach leczenia i pomoże zorganizować leczenie chorób przewlekłych. Sprawdź, jakie nowe obowiązki mają przychodnie w związku z tą nową rolą?
Marketing
Programy odpowiedzialności społecznej w placówkach medycznych
Umiejętność prowadzenia ośrodka ochrony zdrowia w taki sposób, aby zwiększyć pozytywny wkład w społeczeństwo, a jednocześnie minimalizować negatywne skutki działalności to trzon społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Programy tego typu powinny angażować wszystkich uczestników procesu rynkowego : klientów i partnerów biznesowych, pracowników oraz społeczność lokalną.
Wyróżnij się z tłumu – współpraca służb public relations, lekarzy i placówek medycznych
Nieodpowiednie wypromowanie siebie lub placówki może być istotną przeszkodą w osiągnięciu sukcesu. Na szczęście zarówno placówki medyczne, jak i lekarze zaczynają rozumieć istotę public relations i autoprezentacji. Świadczy o tym coraz większe zainteresowanie usługami specjalistów z tej branży. Jak więc skutecznie budować wizerunek?
Jak wygląda rynek apteczny w Polsce?
Rynek apteczny w Polsce jest dynamiczny i rozwinięty. Apteki działają praktycznie w każdej większej miejscowości, a część leków można kupić bez recepty nawet w marketach i dyskontach. Dzięki temu klienci mogą wybierać spośród wielu miejsc, w których kupią niezbędne farmaceutyki. Co jeszcze powinno się wiedzieć o rynku aptecznym w Polsce?