Zarządzanie placówką medyczną wymaga od menedżerów nie tylko znajomości przepisów, ale także wszechstronnej wiedzy i innowacyjnego podejścia do rozwiązywania złożonych problemów. Dowiedz się, jak doskonalić umiejętności w tym obszarze.

Praktycy radzą

IZABELA MICHALAK

Izabela Michalak: Najważniejsze jest poznanie oczekiwań pacjentów

Zaufanie w zawodzie lekarza jest podstawowym elementem w budowie odpowiednich relacji z chorym. Pełnoprofilowa opieka to również odbycie z pacjentem szczerej rozmowy, na którą zdobywają się osoby darzące lekarza zaufaniem - rozmowa z IZABELĄ MICHALAK, kierownikiem Przychodni Willowa w Lublinie.

Jadwiga Soltys

Jadwiga Sołtys: E-dokumentacja to duża korzyść dla pacjentów

Pierwsze programy pozwalające na prowadzenie dokumentacji medycznej w formie elektronicznej kupiliśmy w 2007 roku. Od tej pory systematycznie doskonalimy system i wprowadzamy do niego kolejne moduły - r ozmowa z JADWIGĄ SOŁTYS, prezesem zarządu Miejskiej Przychodni Lekarskiej nr III w Tarnowie NZOZ sp. z o.o.

Jacek Piechota

Jacek Piechota: Pomagamy nawiązać współpracę z Ukrainą

Istnieje duży obszar możliwej współpracy w zakresie wykorzystania potencjału polskich szpitali, klinik i przychodni świadczących usługi medyczne na wysokim poziomie i dysponujących światowej klasy sprzętem oraz aparaturą diagnostyczną. To nie jest tak, że wszystkich Ukraińców nie stać na komercyjne usługi medyczne - rozmowa z JACKIEM PIECHOTĄ, prezesem Polsko-Ukraińskiej Izby Gospodarczej, byłym ministrem gospodarki RP.

Obowiązki i odpowiedzialność menedżera

podsumowanie tygodnia

Podsumowanie tygodnia 15-21 listopada 2021 r.

Do 30 czerwca 2022 r. planuje się wydłużenie programu pilotażowego „Profilaktyka 40 PLUS” – tak wynika z projektu zmian w rozporządzeniu ministra zdrowia z 14 czerwca 2021 r. w sprawie programu pilotażowego „Profilaktyka 40 PLUS”. W minionym tygodniu trafił on do konsultacji.

podsumowanie tygodnia

Podsumowanie tygodnia 8-14 listopada 2021 r.

Dopasowanie „Ogólnych warunków umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej” do nowych przepisów w zakresie koordynacji świadczeń w POZ i doprecyzowanie zakresu danych zdarzenia medycznego – takie propozycje zmian znalazły się w projektach rozporządzeń, które trafiły do konsultacji w mijającym tygodniu. Sprawdź szczegóły!

maseczka

Pacjent nie nosi maseczki – jakie działania może podjąć placówka medyczna

Pacjent oddziału szpitalnego notorycznie nie zakrywa ust i nosa za pomocą maseczki? Co może w takiej sytuacji zrobić lekarz? Jakie uprawnienia ma placówka medyczna w sytuacji braku maseczki u pacjenta?