Jak nie narazić się na zarzut popełnienia błędu

/appFiles/site_102/images/autor/lL2PEY9gptsvbfz.jpeg

Autor: Agnieszka Sieńko

Dodano: 3 lutego 2015
Jak nie narazić się na zarzut popełnienia błędu

Pacjenci najczęściej są niezadowoleni ze skutku leczenia lub obsługi pielęgnacyjno-opiekuńczej. Dlatego w kontekście ewentualnych roszczeń warto rozważyć prawa i obowiązki każdego z uczestników procesu terapeutycznego, tj. lekarza i pacjenta.

Proces leczenia można rozpatrywać w wielu warstwach. Zasadnicza i podstawowa jest relacja, jaka powstaje między pacjentem a lekarzem. Jest to więź oparta na zaufaniu. Z perspektywy prawa cywilnego umowa, do której zawarcia dochodzi między lekarzem a pacjentem, jest umową starannego działania (art. 734 i nast. ustawy z 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny). Takie określenie więzi obu podmiotów oznacza uprawnienie do jednoznacznego wniosku, że obowiązek (zobowiązanie wynikające z tej więzi) lekarza w żadnym przypadku nie polega na wyleczeniu, lecz na leczeniu, przy dołożeniu najwyższej staranności.

Pozostało jeszcze 97 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie masz jeszcze konta?

Zamów pełny dostęp do portalu


SPRAWDŹ OFERTĘ

Chcesz przetestować nasze usługi?

Skorzystaj z bezpłatnego 24h dostępu do zasobów SerwisuZOZ.pl


Aktywuj 24-godzinny okres testowy

Logowanie

Adres e-mail lub login:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Słowa kluczowe:
błąd medyczny