Jak przywrócić pacjenta na listę oczekujących
Stosownie do nowelizacji ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, w przypadku niezgłoszenia się na ustalony termin udzielenia świadczenia świadczeniobiorca podlega skreśleniu z listy oczekujących, chyba że uprawdopodobni, że niezgłoszenie się nastąpiło z powodu siły wyższej.
Wniosek o przywrócenie na listę oczekujących świadczeniobiorca jest zobowiązany zgłosić niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni od dnia ustania przyczyny niezgłoszenia się na ustalony termin udzielenia świadczenia. W przypadku przywrócenia na listę oczekujących świadczeniodawca ustala kolejność przyjęć z uwzględnieniem daty zgłoszenia się pacjenta. W praktyce będzie to pierwszy wolny termin. Odmienna interpretacja prowadziłaby bowiem do zaburzenia kolejności na liście oczekujących.
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.