Jak wdrażać nowoczesne metody zarządzania
Podmioty lecznicze szukają możliwości poprawy funkcjonowania, licząc na pozyskanie pacjenta i wzmocnienie swojej pozycji. Narzędziem, które je przybliża do tego celu jest wprowadzenie systemu zarz ą dzania jako ś ci ą usług zdrowotnych. Co możesz zrobić, aby oferować usługi medyczne na mo ż liwie najwy ż szym poziomie?
Jakość to bardzo pojemne pojęcie, którego zdefiniowanie w odniesieniu do opieki zdrowotnej jest dość trudne. Błędem byłoby zawężanie jakości jedynie do uzyskiwanych efektów – wyników leczenia.
Równie ważne, jak wyniki, stają się sposób i warunki, w jakich przebiega proces leczenia, atmosfera, w jakiej świadczenia udzielane są pacjentom, lub – co jest mniej popularne – relacja ponoszonych kosztów do uzyskiwanych skutków.
Wszystkie te czynniki składają się na to, co nazywamy jakością. Jakość w systemie opieki zdrowotnej, ze względu na specyfikę usług, jest niezbędna nie tylko do przetrwania organizacji, lecz przede wszystkim dla zdrowia i komfortu osób korzystających z usług.
Jakość jest zatem kwestią zasadniczą: zła jakość oznacza niepotrzebny ból i cierpienie, może też wyznaczać różnicę między życiem i śmiercią.
Ponadto, podobnie jak w przypadku każdego uczestnika gry rynkowej, jakość jest istotnym czynnikiem decydującym o powodzeniu danego przedsiębiorstwa na rynku.
Czytaj więcej na temat rozwoju zawodowego menedżerów i personelu medycznego w SerwisZOZ.pl»
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.