Jak zorganizować pracę rejestracji – case study
Każda placówka medyczna może dowolnie zorganizować rejestrację pacjentów. Nie wszędzie jednak można uprościć ten proces tak, aby wszyscy byli zadowoleni. Jakie zatem kroki organizacyjne podjąć, aby zwiększyć komfort pracy personelu i pacjentów?
Pacjent może zarejestrować się w placówce osobiście, telefonicznie, drogą elektroniczną, a nawet za pośrednictwem osoby trzeciej. Niestety nie zawsze jest to respektowane. Często pacjenci zmuszani są do osobistego stawienia się.
Personel mówi, że jest wielu chętnych i kto pierwszy ten lepszy albo że trzeba być wcześniej, by zdążyć się zapisać do lekarza, nim wyczerpie się limit przyjęć na dany dzień. Pamiętajmy, że takie postępowanie jest bezprawne.
Podobnie jak rejestracja czynna tylko w określonych godzinach, np. od 8.00 do 10.00. Jak zatem postępować, aby przestrzegać przepisów?
Czytaj więcej na temat organizacji pracy rejestracji medycznej w SerwisZOZ.pl»
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.