Kiedy informować PIP o wypadku przy pracy
Niezależnie od podejmowanych starań w zakresie zapewnienia bezpiecznego wykonywania obowiązków, w placówce medycznej może dojść do wypadku przy pracy. Z tego rodzaju zdarzeniem wiążą się liczne obowiązki placówki względem poszkodowanego. Sprawdź, kiedy niezbędne jest zawiadomienie Państwowej Inspekcji Pracy.
Branża medyczna nie wiąże się z takim szerokim spektrum zagrożeń wypadkowych, jak przemysł ciężki czy budownictwo. Niemniej zdarzają się wypadki przy pracy. W praktyce mogą to być wypadki każdej kategorii – lekkie, ciężkie, zbiorowe a nawet śmiertelne. Wśród poszkodowanych dominują głównie pielęgniarki i położne, jak również ratownicy medyczni.
Czytaj więcej o kontroli Państwowej Inspekcji Pracy w placówkach medycznych w SerwisZOZ.pl»
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.