Usługą medyczną trzeba zarządzać

Dodano: 11 stycznia 2014
Usługą medyczną trzeba zarządzać

Placówki medyczne muszą stale dążyć do wzrostu zadowolenia pacjentów, uwzględniając ich potrzeby i oczekiwania. Przedmiotem oceny nie jest już wyłącznie dostęp do lekarza, lecz przede wszystkim czynniki wpływające na jakość.

Pacjenci stają się coraz bardziej świadomymi odbiorcami usług, świadczonych przez placówki ochrony zdrowia, dlatego kwestia zarządzania usługami w ochronie zdrowia staje się z roku na rok coraz poważniejszym zagadnieniem.

Dzieje się tak z dwóch zasadniczych powodów:

sposób finansowania ochrony zdrowia wymaga, aby poszczególne placówki świadczące usługi zdrowotne podchodziły do tego, co oferują pacjentom, w sposób pozwalający na precyzowanie oferty, modelowanie jej w pakiety i oferowanie w sposób, w jaki oferuje się usługi w innych organizacjach/przedsiębiorstwach, w innych branżach/sektorach;

pacjenci są także klientami innych firm świadczących usługi (np. telekomunikacyjne, turystyczne i inne) i wiedzą, w jaki sposób traktuje się klientów w tych firmach – i, mając porównanie, wiedzą, czego oczekiwać, potrafią coraz częściej głośno powiedzieć, co im się nie podoba oraz jakie mają oczekiwania także względem usług medycznych.

Pozostało jeszcze 92 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie masz jeszcze konta?

Zamów pełny dostęp do portalu


SPRAWDŹ OFERTĘ

Chcesz przetestować nasze usługi?

Skorzystaj z bezpłatnego 24h dostępu do zasobów SerwisuZOZ.pl


Aktywuj 24-godzinny okres testowy

Logowanie

Adres e-mail lub login:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Słowa kluczowe:
jakośćochrona zdrowia