Kiedy informować PIP o wypadku przy pracy

Niezależnie od podejmowanych starań w zakresie zapewnienia bezpiecznego wykonywania obowiązków, w placówce medycznej może dojść do wypadku przy pracy. Z tego rodzaju zdarzeniem wiążą się liczne obowiązki placówki względem poszkodowanego. Sprawdź, kiedy niezbędne jest zawiadomienie Państwowej Inspekcji Pracy.
Branża medyczna nie wiąże się z takim szerokim spektrum zagrożeń wypadkowych, jak przemysł ciężki czy budownictwo. Niemniej zdarzają się wypadki przy pracy. W praktyce mogą to być wypadki każdej kategorii – lekkie, ciężkie, zbiorowe a nawet śmiertelne. Wśród poszkodowanych dominują głównie pielęgniarki i położne, jak również ratownicy medyczni.
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem za pośrednictwem redakcji
- Bazę 3000 porad ekspertów, gotowych wzorów dokumentów i procedur
Jeśli masz już konto
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.
Słowa kluczowe:
Państwowa Inspekcja PracyPodobne artykuły
Zobacz również
Konferencje i szkolenia

