Agresywni pacjenci stanowią niebezpieczeństwo, które nie powinno istnieć w miejscach udzielania pomocy. W interesie społecznym jest jak największa eliminacja tego zjawiska, nie zapominajmy jednak o prawach przysługujących każdemu z pacjentów. Sprawdź, jak postępować z takimi pacjentami.
Wobec narastającej agresji i często bardzo roszczeniowej postawy pacjentów sięgnięcie po instrumenty prawa karnego może czasami być jedyną właściwą formą zażegnania niebezpieczeństwa oraz zakończenia naruszeń dóbr prawnych personelu medycznego. Sprawdź, jaka ochrona Ci przysługuje.
Umiejętna komunikacja interpersonalna to odpowiedzialność każdego medyka. Jednak relacje lekarz-pacjent, zwłaszcza w trudnych czasach związanych z pandemią wirusa SARS-CoV-2, są podstawową przyczyną agresji. Podpowiadamy, jak umiejętnie postępować z agresywnym pacjentem.
Blisko połowa lekarzy doświadczyła na swojej drodze zawodowej agresji ze strony pacjentów. Najczęściej zdarza się to w szpitalach, na izbach przyjęć i w przychodniach rodzinnych. Co można zrobić w takiej sytuacji?
W ostatnim okresie coraz częściej dochodzi do ataków pacjentów na personel medyczny. Niektóre są drastyczne. Co nas czeka? Co robić, aby nie dochodziło do ataków? Rozmowa z MACIEJEM HAMANKIEWICZEM, prezesem Naczelnej Rady Lekarskiej.
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!