Etyka w pracy rejestratorki medycznej: klucz do sukcesu
Etyka w medycynie, od Hipokratesa do współczesności, kształtuje zawód lekarzy i rejestratorek medycznych. Dowiedz się, jak etyka wpływa na pracę w ochronie zdrowia. Przeczytaj więcej na ten temat.
Znaczenie rejestracji medycznej w ośrodku zdrowia
Do głównych zadań rejestracji medycznej należy przede wszystkim obsługa pacjenta zgodnie z przyjętymi standardami. Pracownik rejestracji medycznej jest pierwszą osobą, z którą styka się pacjent chcący zrealizować usługę medyczną w danym podmiocie. Pierwsze wrażenie, którego doświadczy pacjent, często będzie miało wpływ na całokształt jego oceny dotyczącej funkcjonowania danego podmiotu leczniczego. W jaki sposób praca rejestracji medycznej kształtuje wizerunek podmiotu leczniczego i na co należy zwrócić szczególną uwagę w zarządzaniu „pierwszą linią frontu”?
Ważne zasady w pracy rejestracji – o czym musisz pamiętać
Każda pomyłka rejestratorki przy obsłudze pacjenta może skutkować wieloma negatywnymi konsekwencjami. Te z kolei mogą prowadzić do niezadowolenia pacjenta. Oto podstawowe zasady i procedury bezpośredniej obsługi pacjenta w rejestracji.
Deklaracje wyboru lekarza POZ – co musisz wiedzieć
Przyjmując deklarację wyboru lekarza POZ od pacjenta, musisz uwzględnić, czy jest to pierwszy czy kolejny wybór lekarza. Na co jeszcze zwrócić uwagę w zakresie deklaracji wyboru lekarza POZ?
Zakres obowiązków sekretarki medycznej
Zakres obowiązków sekretarki medycznej może być różny w zależności od konkretnego miejsca pracy, specjalizacji medycznej i skali działalności placówki. Oto przykładowy zakres obowiązków, który może obejmować stanowisko sekretarki medycznej.
Prawo świadczeniobiorców do świadczeń poza kolejnością – czy pacjent ma pierwszeństwo wejścia do gabinetu lekarza
Czy osoby kwalifikujące się do przyjęcia poza kolejnością (np. honorowi dawcy krwi), oprócz przyspieszonego terminu, w danym dniu wizyty lekarskiej mają pierwszeństwo wejścia do gabinetu? Jak postępować w takich sytuacjach?
Rejestracja medyczna poza kolejnością
Pracownicy rejestracji medycznej, oprócz bieżącego rejestrowania pacjentów na świadczenia, prowadzą kolejki oczekujących. Obowiązek ten dotyczy podmiotów ambulatoryjnej opieki specjalistycznej z kontraktem NFZ. Czy pierwszy pacjent musi czekać w kolejce? Jakie są przepisy dotyczące pacjentów „poza kolejnością” w AOS?
Profesjonalna rejestracja telefoniczna – jak ją zorganizować
„To ode mnie nie zależy”, „Nie pomogę Panu/Pani” – takie mało profesjonalne sformułowania wciąż można usłyszeć, dzwoniąc do wielu gabinetów lekarskich i placówek medycznych. Jaką funkcję pełni rejestracja telefoniczna w placówce ochrony zdrowia? Poznaj schematy rozmów telefonicznych i dobre praktyki, które pozwolą w bardziej profesjonalny sposób obsługiwać pacjentów, co przełoży się bezpośrednio na wpływy placówki.
Co zrobić, gdy placówka medyczna nie może zarejestrować pacjenta w dniu zgłoszenia się do przychodni
Placówka POZ powinna zapewnić dostępność świadczeń lekarza zgodnie z harmonogramem pracy, najczęściej w dniu rejestracji pacjenta. Sprawdź, co możesz zrobić, gdy nie ma możliwości udzielenia świadczenia w danym dniu.
Zatrudnianie osób w rejestracji – o co musisz zadbać
Zatrudniając nowego pracownika, podmiot leczniczy jako pracodawca musi dopilnować, aby dopełnić wszelkich formalności wynikających zarówno z prawa pracy, jak i z tych norm prawa, które regulują różne aspekty prowadzenia działalności leczniczej. Co jest zatem niezbędne?