Trudny pacjent – co może zrobić personel medyczny
Jeśli masz trudną sytuację – opisz ją na bieżąco. Pracownicy rejestracji mogą założyć zeszyt, w którym rejestratorki spiszą takie sytuacje. Sprawdź, co możesz zrobić, gdy masz trudnego pacjenta.
Rejestracja przez Internet – nowoczesna usługa w przychodniach
E-rejestracja jest czynna 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu, pacjent nie musi osobiście pojawić się w przychodni i czekać w kolejce do rejestracji. Nie musi także dzwonić do placówki. Dowiedz się, dlaczego warto wdrożyć e-rejestrację.
Priorytety w kierowaniu rejestracją medyczną
Organizacja rejestracji wpływa na wiele codziennych decyzji z zakresu organizacji udzielania świadczeń zdrowotnych i obsługi pacjenta. Sprawdź, na co zwrócić uwagę w kierowaniu rejestracją.
Jak prowadzić telefoniczne zapisy do lekarzy
Co prawda już wcześniej pacjenci mogli zapisywać się telefoniczne do lekarzy, a zmuszanie do osobistej rejestracji traktowano jednoznacznie jako sprzeczne z przepisami i godzące w prawa pacjenta. Ograniczenie zapisów wyłącznie do drogi telefonicznej stanowi jednak duże wyzwanie dla wielu podmiotów. Jak to zorganizować, aby nie zakłócić pracy rejestracji?
Jak profesjonalnie obsługiwać pacjenta w rejestracji
Pacjent kontaktujący się z placówką dowolną drogą oczekuje szybkiej i sprawnej obsługi o jak najwyższej jakości. Dla podmiotów ochrony zdrowia kluczowym segmentem ich działalności staje się więc wysoko wykwalifikowana rejestracja. Jak zatem obsługiwać pacjenta?
Kontroluj jakość i efektywność pracy rejestracji medycznej
Za jakość obsługi pacjenta w placówce medycznej w dużej mierze odpowiada rejestracja. Z punktu widzenia menedżera placówki konieczna jest więc kontrola efektywności jej pracy, wyłapywanie ewentualnych błędów i ich naprawa. Idealnym narzędziem do tego jest Test Tajemniczego Pacjenta.
Medicover: Jak zmienia się rola rejestracji
Zmiany technologiczne w zakresie e-zdrowia dotyczą każdego elementu opieki nad pacjentem. Wpływają także na zadania i rolę rejestracji medycznej. Coraz większe znaczenie odgrywa sprawne poruszanie się po nowych systemach i umiejętność edukacji pacjentów w zakresie nowych technologii. Oto, jak sobie poradził z tym zadaniem Medicover.
Concierge – niekonwencjonalna forma obsługi pacjentów i mobilna pomoc rejestracji
Wśród różnych koncepcji jak usprawnić obsługę pacjenta, jedną z możliwości jest wprowadzenie usług concierge’a. To tylko z pozoru nowość. Bywalcy luksusowych hoteli znają ten rodzaj usług, który można również zaobserwować w filmach obrazujących życie mieszkańców kamienic z przełomu XIX i XX wieku. Jak takie rozwiązanie można przenieść na grunt placówek opieki zdrowotnej?
Jak przeprowadzać rozmowę rekrutacyjną z kandydatem do pracy w rejestracji
Rejestracja medyczna jest sercem każdej placówki medycznej. To tutaj następuje pierwszy i ostatni kontakt pacjenta z przychodnią. Nieprzyjemny pracownik rejestracji potrafi skutecznie zniechęcić pacjenta do dalszych wizyt w placówce i może spowodować lawinę negatywnych komentarzy w internecie. Dlatego zatrudniając nową osobę do rejestracji medycznej warto poświęcić procesowi rekrutacji dużo czasu i zaangażowania.
Jak twoje decyzje wpływają na jakość obsługi w rejestracji
Skuteczność i trwałość zmian zachowań pracowników rejestracji wymaga wsparcia ze strony przełożonych. Zmiany dotyczące jakości obsługi rodzą się w głowie szefa. Jaka jest rola osób zarządzających w budowaniu wysokiej jakości obsługi pacjenta?