Rok 2020 był ciężki dla właścicieli i szefów placówek medycznych – większość z nich działała w ograniczonym wymiarze. Kadra zarządzająca w 2021 roku liczy na poprawę wskaźników finansowych i na powrót do planowania, myślenia perspektywicznego, innego niż codzienne wiązanie końca z końcem. Jak w tym czasie opracowywać strategie?
Wchodzimy w erę strategów. Obecne niepewne warunki ekonomiczne zmuszają placówki medyczne do coraz silniejszego skupienia się na strategii i zaangażowaniu wyższych rangą liderów, aby nie przeoczyć potencjalnych możliwości, zagrożeń i na czas odpowiadać na rodzące się wyzwania. Oto, jakie działania warto podjąć.
Wizje rozwoju własnej placówki możesz bardziej lub mniej sprecyzować. Warto jednak wytyczyć konkretny kierunek i zmienić myślenie oraz podejście do tego, co było, aby na bazie wypracowanego kapitału stworzyć lepszą jakość, poprawić ofertę rynkową i wizerunek. Oto, co może pomóc w myśleniu strategicznym.
Konfrontując się z kadrą zarządzającą klinik czy przychodni często dostrzegam opór przed strategią – jej opracowaniem i wdrażeniem. Choć konieczność planowania jest dla wszystkich oczywista, podobnie jak postrzeganie placówki przez pryzmat rentowności i konieczność jej rozwoju, to nierzadko do samej strategii podchodzimy jak do jeża. Powodów jest wiele. Od finansowych po bierność decydentów.
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!