Co mogą zyskać placówki, współpracując z mediami
Placówki medyczne nie potrafią sprawnie komunikować się z lokalnymi mediami, reagować w przypadku sytuacji kryzysowej, na którą każda placówka powinna być przygotowana, a media wykorzystują ogromne emocje, które towarzyszą nieszczęściom rodzin osób poszkodowanych przez błędy lekarskie czy zatrucia szpitalne.
Jak kreować wizerunek przychodni
Pozytywny image gabinetu stosunkowo łatwo stworzyć. Niestety można go równie łatwo stracić, szczególnie przejawiając jakiekolwiek działania nieetyczne, np. nieuczciwość wobec pacjenta. O wizerunek należy dbać nieustannie.
Jak reagować na negatywne opinie o lekarzu lub przychodni zamieszczone w sieci
Internet to doskonałe narzędzie marketingowe, lecz jak radzić sobie z nieprzychylnymi komentarzami użytkowników sieci o pracy lekarzy czy danej placówki? Trzeba pamiętać, że jest to broń obosieczna, dlatego nie warto pozostawać obojętnym na wypowiedzi użytkowników.
Dlaczego warto rozwijać kompetencje w zakresie komunikacji
Z większym czy mniejszym oporem, ale zdecydowana większość placówek uznaje konieczność działań w zakresie marketingu i public relations. Dotyczy to zarówno sytuacji kryzysowych, podejmowania działań promocyjnych, jak i samej budowy wizerunku placówki. Dlatego warto je podejmować i rozwijać kompetencje w tym zakresie.
ENEL-MED „Rekinem Biznesu”
Komunikacja z inwestorami jest szczególnie ważna w spółce giełdowej, a taką jest Centrum Medyczne ENEL-MED. Za te działania zostało wyróżnione tytułem „Rekina Biznesu”.
Media w zarządzaniu reputacją placówki medycznej – wyniki raportu
Co piąta polska placówka medyczna nie prowadzi żadnych działań komunikacyjnych, mimo że blisko 70% wszystkich przebadanych instytucji uważa, że wpływają one na zwiększenie liczby pacjentów i poprawę wizerunku. Co robią lekarze, aby dotrzeć do społeczeństwa i być przez niego zrozumianym, pokazuje najnowszy raport medyczny „Media w zarządzaniu reputacją placówki medycznej. O gaszeniu kryzysów i nowoczesnym budowaniu przewagi rynkowej”, autorstwa agencji Medica PR, medycznej marki Kobold Public Relations.
Agencja PR czy specjalista na etacie?
Tylko konsekwentne kształtowanie marki, a nie doraźne, przypadkowe czy sezonowe działania, pozwoli na skuteczne stworzenie strategii komunikacji dla placówki medycznej.
Jak zażegnać kryzys i co jest ważne we współpracy z dziennikarzami
To pacjent jest odbiorcą wszystkich komunikatów o placówce i na tej podstawie ją ocenia. Decyduje także, czy będzie chciał dalej się w niej leczyć czy ją zmienić. Warto pamiętać, że rozmówcy – w tym osoby zarządzające - wpływają na to, jaki portret media stworzą kierowanym przez nich ośrodkom medycznym.
Co musisz wiedzieć o kreowaniu wizerunku placówki medycznej jako pracodawcy
Do budowania wizerunku placówki medycznej jako pracodawcy można wykorzystywać bardzo proste mechanizmy. Na dobrej opinii powinno zależeć nie tylko dyrekcji. To w końcu pracownicy kreują pozytywny lub negatywny wizerunek swojego pracodawcy. Tym samym powinni być zaangażowani we wszelkie działania komunikacyjne mające na celu jego poprawę.
Długofalowe budowanie wizerunku: sprawdź, co ma znaczenie
Poranny wywiad w telewizji śniadaniowej, czołówka dodatku w ogólnopolskim dzienniku, półgodzinna audycja radiowa – a to wszystko z powodu zakupu fotela do badań. Niemożliwe? Wręcz przeciwnie. Oto kilka skutecznych wskazówek, jak zadbać o rozgłos placówki.