Elementy marketingu mix w podmiocie leczniczym

/appFiles/site_102/images/autor/8PJF0Ek7RfYZDL2.jpeg

Autor: Katarzyna Peplińska-Renk

Dodano: 18 października 2023
Elementy marketingu mix w podmiocie leczniczym

Zmiany na rynku usług medycznych, a zarazem coraz większa konkurencyjność podmiotów leczniczych, napędzane są m.in. przez swobodę wyboru świadczeniodawcy, rozwój sektora prywatnego czy zróżnicowaną dostępność i jakość usług. W czasach tak prężnie rozwijającego się rynku usług medycznych skuteczny marketing staje się rzeczą niezbędną. Jakie są skuteczne techniki marketingu i jak można przełożyć je na funkcjonowanie podmiotu leczniczego?

  • Marketing to proces społeczny, w którym jednostki i grupy otrzymują to, czego potrzebują przez tworzenie, oferowanie oraz swobodną wymianę z innymi towarami i usługami, które mają wartość. W przypadku usług medycznych, takie podejście zakłada, że pacjenci otrzymują usługi zdrowotne, które muszą być wartościowe i dostosowane do ich potrzeb.

  • Koncepcja marketingu mix opiera się na czterech głównych elementach, zwanych 4P (produkt, cena, promocja, dystrybucja). W przypadku usług medycznych, te cztery elementy stanowią podstawę strategii marketingowej. Ważne jest dążenie do wysokiej jakości wszystkich tych elementów, a kolejność ich implementacji zaczyna się od opracowania usługi zdrowotnej.

  • Wyznaczenie ceny za usługi medyczne jest trudne, biorąc pod uwagę niejednolity charakter tych usług oraz ich niematerialność.

  • Czytaj też: Jak prowadzić marketing usług medycznych w placówce medycznej

Pozostało jeszcze 82% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl

aktywuj dostęp testowy

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Słowa kluczowe:
marketing medialny