Placówki medyczne nieustannie poszukują sposobów na podniesienie standardu świadczonych usług, aby sprostać rosnącym oczekiwaniom pacjentów oraz wyzwaniom stawianym przez postępującą cyfryzację. W centrum tej ewolucji znajdują się nowoczesne technologie, takie jak zaawansowane systemy contact center, voiceboty i chatboty, które umożliwiają nie tylko efektywniejszą komunikację, ale także budują solidne fundamenty dla trwałych relacji z pacjentami, zwiększając ich satysfakcję.
Tylko u nas znajdziesz praktyczne porady ekspertów i odpowiedzi na pytania, wzory dokumentów i procedury. Będziesz na bieżąco ze zmianami w prawie. Weźmiesz udział w organizowanych wydarzeniach. Z nami zarządzanie placówką medyczną jest proste i bezpieczne.
Komunikacja interpersonalna wzbudza zainteresowanie zarówno wśród zarządzających placówkami, jak i pracowników ochrony zdrowia. Dowiedz się, jakie umiejętności interpersonalne są nieodzowne w pracy lekarzy, pielęgniarek, fizjoterapeutów, ratowników medycznych i innych pracowników medycznych. Poznaj skuteczne sposoby doskonalenia kompetencji miękkich.
Utrzymanie przez lata dodatniego wyniku finansowego Wojewódzkiego Szpitala Rehabilitacyjnego im. S. Jasińskiego w Zakopanem jest możliwe dzięki racjonalności kosztów, zdolności do pozyskiwania zewnętrznego dofinansowania oraz innowacyjnych pomysłów na rozwijanie oferty. Poznaj dobre praktyki, które przyczyniają się do utrzymania stabilności finansowej szpitala, i plany rozwoju na przyszłość. Rozmowa z Krystyną Walendowicz, dyrektor Wojewódzkiego Szpitala Rehabilitacyjnego im. S. Jasińskiego w Zakopanem.
Placówki medyczne muszą szybko przystosować się do zmieniających się przepisów. Poznaj kluczowe narzędzia potrzebne do zarządzania zmianą i dowiedz się, jak możesz zaangażować swoich pracowników, aby zminimalizować opór i odnieść sukces w tym procesie.
Na początku nowego roku warto przyjrzeć się zmianom, przede wszystkim w otoczeniu rynkowym i na rynku pracy, wymuszającym na liderach rozwój w całkiem nowych obszarach. Poznaj najnowsze wyzwania na 2024 rok!
W obliczu dynamicznych wyzwań, jakie stawia współczesna opieka zdrowotna, kluczowe jest zrozumienie zagadnień związanych z odpowiedzialnością zawodową lekarzy oraz jakością świadczonych usług medycznych. Nowe przepisy wpływają nie tylko na codzienną praktykę medyczną, lecz również na zarządzanie placówkami medycznymi i rolę, jaką pełnią lekarze. O tych istotnych kwestiach rozmawiamy w ramach wywiadu z serii „Ochrona zdrowia pod lupą”. Naszym gościem jest dr Agnieszka Nowak-Musiej, specjalistka w dziedzinie diabetologii i lekarz chorób wewnętrznych.
W obliczu dynamicznych wyzwań współczesnej opieki zdrowotnej kluczowe jest zrozumienie zagadnień związanych z odpowiedzialnością zawodową lekarzy i jakością usług medycznych. Nowe ustawy i rozporządzenia wpływają nie tylko na codzienną praktykę medyczną, lecz także na zarządzanie placówkami medycznymi oraz rolę lekarzy. Te kwestie poruszamy w wywiadzie z serii „Ochrona zdrowia pod lupą”. Gościem jest dr Agnieszka Nowak-Musiej, diabetolog, lekarz chorób wewnętrznych.
Pobierz numer specjalny „Zarządzania Placówką Medyczną” poświęcony wybranym problemom związanym z zarządzaniem podmiotem leczniczym. W tym wydaniu znajdziesz wiele interesujących artykułów, które przybliżą Ci praktyczne aspekty funkcjonowania i udzielania świadczeń medycznych.
Bezpieczeństwo personelu zatrudnionego w placówce medycznej jest jednym z priorytetów prowadzącego placówkę. Tym samym niezależnie od formy organizacyjnoprawnej podmiotu leczniczego, który ma status pracodawcy, muszą być realizowane obowiązki służby bhp. Sprawdź, jak kształtować struktury bhp.
Dwóch założycieli strony Corporate Rebels porzuciło nudne, korporacyjne schematy i wyruszyło w świat w poszukiwaniu firm, które budują swoje organizacje w „buntowniczy” sposób, stawiając pod ścianą wytarte, korporacyjne normy i standardy. Znaleźli 150 firm z całego świata, które tworzą wyjątkowe, angażujące i nieszablonowe miejsca pracy. Sprawdź, co różni nudne organizacje od śmiałych i pionierskich.
Świadczenia zdrowotne w filii lub filiach przychodni POZ realizuje się na innych zasadach niż w przychodni głównej. Regulują to przepisy. Sprawdź, jakie warunki udzielania świadczeń POZ zarządzający musi zapewnić w filii przychodni POZ.
Dobra rozmowa wymaga empatii, życzliwości i asertywności, inteligencji emocjonalnej oraz znajomości technik porozumiewania się. Zarządzający placówkami medycznymi wiedzą, że przyjęte cele można osiągnąć przez dialog, przekonywanie i siłę perswazji.
Blisko 3 mld zł przeznaczono w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko (FEnIKS) na projekty z zakresu wsparcia POZ i AOS przy szpitalach ponadregionalnych, ale także na przedsięwzięcia związane m.in. z psychiatrią dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Sprawdź, co można dzięki nim sfinansować.
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!