Wprowadzenie opieki koordynowanej to jedyne wyjście, aby realnie wpływać na zdrowie społeczeństwa. Dlatego warto tworzyć konsorcja koordynowanej ochrony zdrowia konkurujące o wartość dla pacjenta - mówi Urszula Szybowicz, wiceprezes Polskiego Towarzystwa Koordynowanej Ochrony Zdrowia.
Osoba kierująca podmiotem leczniczym niebędącym przedsiębiorcą musi mieć określone kwalifikacje i być zatrudniona na podstawie stosunku pracy lub umowy cywilnoprawnej. Czy istnieje możliwość zatrudnienia na zasadzie powołania dyrektora pełniącego obowiązki?
Zarządzanie ryzykiem jest świadectwem kultury organizacyjnej, kultury osób zarządzających i odpowiedzialności. Poznaj dobre praktyki Serafin Clinic w Gliwicach związane z zarządzaniem ryzykiem i dowiedz się, jak takie podejście pomaga w zarządzaniu. Rozmowa z Katarzyną Gumienny, dyrektorem ds. organizacyjnych Serafin Clinic w Gliwicach.
Sprawnie działający system kontroli zarządczej pomoże kierownikowi w sytuacjach, w których nie można osiągnąć jednocześnie wszystkich celów, wybierać te, które są najistotniejsze dla właściwego i niezakłóconego funkcjonowania placówki. Oto szczegóły.
Komunikacja w placówkach medycznych to skomplikowana sieć wzajemnych powiązań, która bardziej przypomina poplątaną pajęczynę niż prostą, hierarchiczną drabinę. Sprawdź, jaka jest rola menedżera w zarządzaniu komunikacją wewnątrz zespołu.
Podmiot leczniczy jest najpopularniejszą formą wykonywania działalności leczniczej. Sprawdź, jak krok po kroku go założyć.
Planowanie to podstawowy element procesu zarządzania. Stanowi jego pierwszy etap i determinuje dalsze działania. Powinno zatem towarzyszyć prowadzeniu działalności leczniczej również w innych formach organizacyjnych niż SPZOZ. Poznaj szczegóły tworzenia planu finansowego.
Kontynuujemy tradycje dawnego obwodu lecznictwa kolejowego, który adresował usługi medyczne do pracowników kolei i ich rodzin. Po likwidacji obwodu postanowiliśmy spróbować sił w prowadzeniu własnej przychodni – mówi Maria Budzyńska, kierowniczka NZOZ MED-KOL w Lublinie.
Szpitale po wejściu w życie ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta będą musiały wdrożyć wiele rozwiązań poprawiających jakość zarówno na poziomie klinicznym, konsumenckim, jak i zarządczym. Czy będą w stanie dostosować się do nowych wymagań ustawy o jakości?
Z punktu widzenia zarządzającego placówką opieki zdrowotnej zarządzanie operacyjne jest jednym z najważniejszych obszarów działalności, przekładającym się wprost na efekty funkcjonowania szpitala czy przychodni. Jego istotą jest zbieranie informacji i podejmowanie na ich podstawie decyzji. Czy można ten proces usprawnić?
Możliwość dogłębnego poznania problemów na danym stanowisku i realnej szansy ich rozwiązania daje kontakt z pracownikami w naturalnym środowisku pracy. Pozwala to na dotarcie do źródłowych problemów i jest znacznie bardziej efektywne niż typowe zarządzanie „zza biurka”. Sprawdź, co jeszcze się sprawdza w Centrum Leczenia Oparzeń im. dr. Stanisława Sakiela w Siemianowicach Śląskich.
Organizacja rejestracji wpływa na wiele codziennych decyzji z zakresu organizacji udzielania świadczeń zdrowotnych i obsługi pacjenta. Sprawdź, na co zwrócić uwagę w kierowaniu rejestracją.
Sporządzone sprawozdanie finansowe SPZOZ do 30 czerwca musi zostać zatwierdzone przez organ założycielski – gminę. Czy jest ustawowy termin na przekazanie sprawozdania finansowego do organu założycielskiego?
Chory z nadciśnieniem tętniczym lub cukrzycą, po pierwszorazowej stacjonarnej wizycie, będzie mógł wpisywać wyniki pomiarów do systemu. Na ich podstawie lekarz zdecyduje, kiedy pacjent osobiście powinien zjawić się w poradni - rozmowa z Arkadiuszem Lendzionem, zastępcą dyrektora naczelnego ds. administracyjno-technicznych Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego w Gdańsku.
Koncepcja szpitali tymczasowych wynika z dynamiki rozwoju pandemii. Są wyraźne zalecenia, aby relokować pacjentów, tworzyć dodatkowe miejsca, odciążyć zatłoczone szpitale. To, co obecnie niezmiernie istotne, to konieczność rozważenia roli szpitala tymczasowego w odniesieniu do sytuacji epidemicznej na terenie konkretnej aglomeracji. Rozmowa z prof. JAROSŁAWEM J. FEDOROWSKIM, prezesem Polskiej Federacji Szpitali.
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!