Jak, zgodnie z RODO, przenieść dane pacjenta do innej placówki

Możliwość przenoszenia danych to jedno z praw osób, w tym pacjentów, których dane są przetwarzane. Wynika ono z przepisów RODO i zabezpiecza interesy tych osób. Sprawdź, jak placówka medyczna powinna wywiązać się z tego obowiązku.

Do placówki zgłosił się pacjent, który chciał odebrać całą swoją dokumentację zawierającą jego dane osobowe i przekazać ją do nowego podmiotu leczniczego. Kierownik dotychczasowej placówki nie zgodził się na żądanie pacjenta i powiedział, że dokumentacja będzie wysłana pocztą bezpośrednio na podany przez pacjenta adres nowej placówki. Czy takie postępowanie jest zgodne z przepisami? Kto w tej sytuacji miał rację? Czy pacjent nie może swobodnie dysponować swoimi danymi?

Nie masz jeszcze konta?

Zamów pełny dostęp do portalu


SPRAWDŹ OFERTĘ

Chcesz przetestować nasze usługi?

Skorzystaj z bezpłatnego 24h dostępu do zasobów SerwisuZOZ.pl


Aktywuj 24-godzinny okres testowy

Logowanie

Adres e-mail lub login:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.