Prowadzenie placówki medycznej wiąże się z regularnymi kontrolami ze strony sanepidu. Sprawdź, jak zapewnić bezpieczeństwo higieniczne i prawidłowo opracować procedury sanitarne.
Zapobieganie zakażeniom

Czy powinieneś informować pracowników o pojawieniu się zachorowania na COVID-19 w placówce
W placówce medycznej może się zdarzyć, mimo stosowania środków ochrony indywidualnej, że pracownik zachoruje na COVID-19. Jak powinien zachować się kierownik? Czy powinien poinformować o tym pozostały personel, czy jedynie sanepid? Jak przepisy bhp regulują kwestię ochrony prywatności i danych osobowych zakażonego pracownika?

Jak rejestrować pacjentów na szczepienia przeciwko COVID-19
Dzięki dostępowi do aplikacji e-rejestracja możliwe jest zarządzanie procesem szczepień w danym punkcie, w tym dodawanie terminów, rezerwacja terminu dla konkretnego pacjenta na pierwszą i drugą dawkę szczepienia oraz potwierdzanie odbytych wizyt. Poznaj szczegółową instrukcję.

Jak długo przechowywać wywiady epidemiologiczne?
Pacjenci przed wizytą w placówce medycznej wypełniają ankiety epidemiologiczne. Ze względu na specyfikę rozwoju pandemii COVID-19 ankiety epidemiologiczne szybko tracą swoją aktualność. Pojawia się pytanie, jak długo przechowywać wywiady epidemiologiczne?
Wymogi sanepidu i kontrole

Jak zorganizować kuchnię szpitalną
Jednym z wymogów dotyczących kuchni szpitalnej jest jej zlokalizowanie w wydzielonym budynku lub wspólnym z pralnią, połączonym przejściem krytym lub tunelem podziemnym z blokiem łóżkowym szpitala oraz oddziałami mieszczącymi się w wydzielonych pawilonach lub w skrzydle zespołu głównego. Co jeszcze należy zapewnić w tym pomieszczeniu?

Kiedy ustaje obowiązek terapeutyczny
Dla bliskich pacjentów, u których stwierdzono ustanie czynności mózgu, odłączenie pacjenta od aparatury jest trudnym przeżyciem, gdyż śmierć obejmuje tkanki i układy w różnym czasie. Dlatego tak ważne jest dokładne poinformowanie bliskich o całej procedurze. Sprawdź, kiedy kończy się obowiązek terapeutyczny.

Jak dbać o wysoką jakość świadczeń
Udzielając świadczeń zdrowotnych w placówce medycznej, nie możesz zapomnieć o zapewnieniu odpowiedniej jakości. Oprócz ustawowych wytycznych, powinieneś opracować i stosować procedury. Sprawdź, co może Ci w tym pomóc.
Akredytacja i ISO

Czy akredytacja poprawia jakość w placówce
Szefowie placówek medycznych, decydując się na wdrożenie akredytacji, liczą na podniesienie jakości udzielania świadczeń zdrowotnych i zwiększenie bezpieczeństwa pacjentów. Czy tak rzeczywiście jest, sprawdziła NIK. Poznaj wyniki tej kontroli.

Jak zarządzać ryzykiem w ujęciu ISO 9001:2015
Tzw. struktura wysokiego stopnia wprowadziła identyczne definicje i układ dla wszystkich systemów zarządzania ISO. Wpływa to znacząco na przejrzystość i zrozumienie norm oraz powoduje, że proces wdrożenia i certyfikacji zintegrowanej jest bardziej efektywny. Na co zwrócić uwagę, decydując się na wdrożenie ISO?

W analizie wyników placówki warto stosować mierniki
Jakość w placówkach medycznych trzeba monitorować i oceniać na każdym etapie realizacji usługi. Mogą w tym pomóc specjalnie opracowane mierniki i wskaźniki. Sprawdź, jak je wykorzystać w praktyce.