Koncepcje zarządzania jakością. Jak je wykorzystać w placówkach medycznych?
Współczesne definicje „jakości” kładą szczególny nacisk na jej aspekty społeczne oraz właściwości użytkowe. Wysoka jakość oferowanych świadczeń ma szczególne znaczenie w obszarze usług zdrowotnych, ponieważ może przekładać się bezpośrednio na efekt ich udzielania (poprawa bądź pogorszenie stanu zdrowia pacjenta). Jak kształtuje się pojęcie jakości w systemie ochrony zdrowia?
Autoryzacja szpitali: nowy obowiązek kierowników, aby uzyskać kontrakt z NFZ
Nowa ustawa o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta wprowadza zasady przeprowadzania wizyty autoryzacyjnej przez Narodowy Fundusz Zdrowia (dalej: NFZ). Warto wiedzieć, jakie uprawnienia ma NFZ w czasie takiej wizyty i jakie prawa ma placówka medyczna w związku z przeprowadzanymi czynnościami.
Ustawa o jakości: nowe zasady autoryzacji i akredytacji
Akredytacja i autoryzacja, zgodnie z ustawą o jakości i bezpieczeństwie pacjenta, będzie się składać na nowy system jakości tworzony w opiece zdrowotnej. Sprawdź, jakie zmiany czekają placówki medyczne.
29 sierpnia 2023 r.: Ustawa o jakości w opiece zdrowotnej – ostatnie dni zapisu na bezpłatny webinar live!
Czy jako menedżer zdrowia chciałbyś być dobrze przygotowany na zmiany związane z ustawą o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta? Jeśli tak, mamy dla Ciebie idealną okazję – bezpłatny webinar live, który odbędzie się już 29 sierpnia 2023 r. o godzinie 12:00.
Standardy medyczne w jakości usług zdrowotnych: definicje i procedury
Standardy medyczne opracowywane są głównie przez towarzystwa naukowe w formie zaleceń, nie mają charakteru prawnego, bazują na aktualnej praktyce medycznej oraz na tzw. medycynie opartej na naukowych dowodach (Evidence Based Medicine – EBM).
Akredytacja w podstawowej opiece zdrowotnej
Akredytacja w POZ jest ważna dla bezpieczeństwa pacjenta i poprawy jakości opieki zdrowotnej. Dowiedz się więcej o programie akredytacji dla podstawowej opieki zdrowotnej oraz procedurze akredytacyjnej. Przekonaj się, jakie korzyści mogą wyniknąć z uzyskania certyfikatu akredytacyjnego dla POZ.
Rząd przyjął ustawę o jakości, ale 1 stycznia 2023 r. nie jest realnym terminem na jej wejście w życie
Zarządzający placówkami medycznymi uważnie śledzą zmiany w projektowanej ustawie jakościowej, chcąc jak najlepiej przygotować się do czekających ich nowych obowiązków. Mimo przesunięcia realizacji niektórych zadań czasu na wdrożenie nowych jest niewiele, a pytań i niejasności dużo. Co czeka placówki medyczne?
Jak wykorzystać ISO w zarządzaniu personelem
Menedżerowie placówek medycznych mogą szukać podpowiedzi, jak przyciągać, pozyskiwać, oceniać i rekrutować ludzi w normie ISO 30405:2016. Koncentruje się ona na kluczowych procesach i praktykach. ISO 30405:2016 może być stosowana przez każdą organizację, niezależnie od jej typu i wielkości.
Ustawa o jakości. Co czeka szpitale?
Szpitale po wejściu w życie ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta będą musiały wdrożyć wiele rozwiązań poprawiających jakość zarówno na poziomie klinicznym, konsumenckim, jak i zarządczym. Czy będą w stanie dostosować się do nowych wymagań ustawy o jakości?
Jakość usług medycznych – jakie działania wpłyną na jej zwiększenie
Jakość powinna wpisywać się w strategię każdej placówki medycznej. Punktem wyjścia do poprawy jakości usług medycznych może być kilka istotnych usprawnień. Zobacz, jakie proste działania warto podjąć już teraz.