Porównanie wymagań ISO 9001 i akredytacji CMJ
Porównanie wymagań między ISO 9001:2015 a akredytacją ministra zdrowia wg standardów Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia
Mierniki na straży jakości
Mierniki jakości pozwalają określić cele oraz poziom ich realizacji, a także zainicjować działania zmierzające do poprawy jakości i satysfakcji pacjenta. Stosowanie mierników jakości, oprócz punktów odniesienia, jest źródłem do porównań między podobnymi podmiotami w celu weryfikacji i analizy wyników.
Jak skalkulować budżet na wdrożenie systemu zarządzania
Wiele placówek medycznych, głównie ze względu na koszty wdrożenia, utrzymania, a w końcu certyfikacji, nie podejmuje się procesu wprowadzenia ISO. Jednak ISO wcale dużo nie kosztuje.
Konsultant pomoże zrozumieć skomplikowany język normy ISO przy wdrożeniu
Decyzja o wyborze sposobu wdrożenia jest o tyle istotna, że wiąże się z nakładami finansowymi. Może również wpływać na ostateczny kształt systemu, stopień jego skomplikowania oraz zrozumienia przez pracowników.
Jak zarządzać placówką wg nowej normy EN 15224:2012
Budowa normy EN 15224:2012 jest bardzo podobna do struktury normy ISO 9001:2008. Nowe zasady poprawią funkcjonowanie systemu zarządzania jakością, zwiększą skuteczność komunikacji i dbałość o pacjenta. Dlatego warto ją wdrażać już dziś.
Monitorowanie poziomu jakości usług w ochronie zdrowia
Fundamentem zarządzania jakością jest wykrycie błędów i braków w obszarze jakości, które muszą zostać naprawione, usunięte. Jednym z pierwszych celów, do jakich powinien dążyć pełnomocnik ds. jakości w placówce medycznej, jest zapewnienie systematycznego pomiaru jakości.
Nowa norma ISO 9001:2015: co czeka placówki
Długo wyczekiwana norma ISO 9001:2015 – System Zarządzania Jakością obowiązuje od września. Norma ta po ponad 7 latach od ostatniej aktualizacji w 2008 roku przeszła dużą metamorfozę, dostosowując się do panujących realiów współczesnego świata oraz zmieniających się oczekiwań klientów.
Jak wdrożyć system zarządzania – samodzielnie czy z konsultantem
Jedną z ważniejszych decyzji, jaką musi podjąć kierownictwo na samym początku procesu projektowania systemu zarządzania, jest sposób, w jaki system zarządzania zostanie wdrożony.
Identyfikacja ważnych kryteriów jakości w ochronie zdrowia
Dokładne sprecyzowanie jakości w odniesieniu do usług – w tym usług w służbie zdrowia – wymaga identyfikacji kryteriów jakości. Placówki zdrowia, dążąc do wytypowania najważniejszych dla pacjentów czynników jakości, mogą wykorzystywać kilka sposobów. Wśród kilku metod preferowane są badania opinii, które umożliwiają kształtowanie jakości w oparciu o preferencje własnych czy potencjalnych odbiorców (pacjentów).
Jakość z punktu widzenia pacjentów
Przeprowadzone do tej pory – przez różne ośrodki i placówki zdrowia na całym świecie – badania opinii ich pacjentów pozwalają zdefiniować zbiór generalnych zasad, jakimi powinni kierować się zarządzający placówkami ochrony zdrowia lub pełnomocnicy ds. jakości takich placówek przy definiowaniu systemów jakości.