Telemedycyna

E-skierowanie w pytaniach i odpowiedziach

Od 8 stycznia 2021 r. wszystkie skierowania są wystawiane w postaci elektronicznej . Wprowadzenie nowych rozwiązań umożliwi pełną, elektroniczną obsługę procesu skierowania na leczenie – od momentu jego wystawienia do momentu realizacji. Dowiedz się, gdzie najczęściej pojawiają się wątpliwości i jak je rozwiązać.

chmura

Jak podmioty lecznicze będą wymieniać dane o pacjentach

Do 1 lipca 2021 r. podmioty lecznicze będą mieć możliwość wymiany informacji między Systemem Informacji Medycznej a Centralnym Wykazem Usługobiorców i Centralnym Wykazem Pracowników Medycznych. Jak będzie funkcjonować to rozwiązanie?

IKP

Internetowe Konto Pacjenta – o czym musisz poinformować pacjenta

Internetowe Konto Pacjenta jest bezpłatną aplikacją Ministerstwa Zdrowia, która pozwala pacjentowi samodzielnie zarządzać sprawami zdrowotnymi. Podmiot leczniczy odbierający oświadczenia od pacjentów ma obowiązek poinformowania ich o możliwości złożenia danego oświadczenia za pomocą IKP. Jak to robić?

Teleporady

Obowiązuje już nowy standard organizacyjny teleporady

Do 27 października przychodnie POZ miały obowiązek dostosować się do nowego standardu organizacyjnego teleporady. Jednym z wymogów jest poinformowanie pacjenta podczas teleporady, czy konieczna jest osobista wizyta u lekarza. Poznaj szczegóły tych nowych rozwiązań.

System teleporad

System do udzielania teleporad - jakie wskazówki powinieneś znać

Rozpoczęcie udzielania teleporad z wykorzystaniem narzędzia Centrum e-Zdrowia powinno być poprzedzone wysłaniem zgłoszenia lekarza lub podmiotu, w którym będą zawarte podstawowe informacje o podmiocie i wykaz pracowników medycznych, którzy będą udzielać e-wizyt. Sprawdź, jak wysłać zgłoszenie i poznaj ważne rady związane z obsługą systemu.

Teleporada medyczna

Jak bezpiecznie udzielać wizyt online

Prowadzenie praktyki medycznej online wywołuje wiele wątpliwości. Część podmiotów, zwłaszcza większe, które miały w swoim modelu biznesowym teleporady, jest oswojona z taką metodą współpracy z pacjentami od wielu lat, ale inne – nie. O czym warto pamiętać, udzielając teleporad?

zwrot pieniędzy za odwołaną teleporadę

Czy musisz zwrócić pieniądze, jeśli pacjent odwoła teleporadę

Czy w przypadku wykupienia przez pacjenta widekonsultacji i jego późniejszej rezygnacji z wizyty, istnieje możliwość odmowy zwrotu należności, jeśli odstąpienie od umowy nastąpi przykładowo na mniej niż 24 godziny od wybranego terminu wizyty zdalnej?  

teleporady

Jak właściwie obsługiwać system teleporad

W celu uproszczenia procedur związanych z udzielaniem świadczeń mających na celu przeciwdziałanie COVID-19 uruchomiono system teleporad, których placówki medyczne i lekarze mogą udzielać za pośrednictwem specjalnej aplikacji. Sprawdź, jak ją obsługiwać i jak w uproszczony sposób dokumentować teleporady.

teleporady

Jak się podłączyć do Platformy Teleporad

Resort zdrowia uruchomił platformę, dzięki której możesz udzielać teleporad. Teleporada jest usługą przygotowaną z myślą o pacjentach, którzy podejrzewają u siebie obecność koronawirusa. Jak się podłączyć do platformy?

telemedycyna

Wykorzystaj telemedycynę do pracy zdalnej podczas epidemii

W czasach zagrożenia epidemicznego wielu pacjentów obawia się wizyt w placówkach POZ i prywatnych centrach medycznych ze względu na nieunikniony kontakt z chorymi przebywającymi w poczekalniach i kolejkach. Jak w takiej sytuacji świadczyć usługi bez narażenia pacjenta i lekarza? Z pomocą przychodzi telemedycyna.