Jak właściwie obsługiwać system teleporad
W celu uproszczenia procedur związanych z udzielaniem świadczeń mających na celu przeciwdziałanie COVID-19 uruchomiono system teleporad, których placówki medyczne i lekarze mogą udzielać za pośrednictwem specjalnej aplikacji. Sprawdź, jak ją obsługiwać i jak w uproszczony sposób dokumentować teleporady.
Jak się podłączyć do Platformy Teleporad
Resort zdrowia uruchomił platformę, dzięki której możesz udzielać teleporad. Teleporada jest usługą przygotowaną z myślą o pacjentach, którzy podejrzewają u siebie obecność koronawirusa. Jak się podłączyć do platformy?
Wykorzystaj telemedycynę do pracy zdalnej podczas epidemii
W czasach zagrożenia epidemicznego wielu pacjentów obawia się wizyt w placówkach POZ i prywatnych centrach medycznych ze względu na nieunikniony kontakt z chorymi przebywającymi w poczekalniach i kolejkach. Jak w takiej sytuacji świadczyć usługi bez narażenia pacjenta i lekarza? Z pomocą przychodzi telemedycyna.
Poznaj nowe rozwiązania w obszarze e-zdrowia
Zmiany związane z dostosowaniem przepisów do wyzwań i potrzeb w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych z wykorzystaniem systemów teleinformatycznych ułatwią i usprawnią pracę placówek. Zapewnią także dodatkowe narzędzia, dzięki którym pojawią się nowe możliwości działania, przy jednoczesnym podniesieniu zadowolenia pacjentów. Oto najważniejsze z nich.
Lekarz wystawi e-receptę po zbadaniu pacjenta przez Internet – sprawdź, co zmienią nowe przepisy
Od 2020 roku wszyscy lekarze będą obowiązkowo wystawiać e-recepty. Pacjenci nie zawsze będą musieli udać się po receptę do przychodni - lekarze będą mogli ją wystawić zdalnie – po konsultacji telemedycznej. Zmiany poprzedzi pilotaż w 2 polskich miastach. Dowiedz się, jak informatyzacja tego procesu wpłynie na funkcjonowanie Twojego gabinetu/placówki.
Jak zostać liderem usług e-medycznych
Na Podlasiu uruchomiono system elektronicznej rejestracji pacjentów. Można tam już przesyłać elektroniczną dokumentację medyczną. Dla pacjentów i lekarzy to ogromna wygoda. Dowiedz się, jak ten ważny krok zoptymalizował zarządzanie placówkami medycznymi.
Łódzki portal medyczny – co zyskają przychodnie
Sprawdzenie, w której przychodni jest krótsza kolejka do lekarza, dostęp do dokumentacji medycznej, a w dalszej perspektywie rejestracja przez centrum telefoniczne lub elektronicznie do dowolnej przychodni czy wybranego lekarza – to główne funkcjonalności Platformy Cyfrowej Miejskich Centrów Medycznych w Łodzi. Sprawdź, jakie jeszcze korzyści płyną z projektu.
Zwiększ zyski dzięki umawianiu wizyt online
DocPlanner to sztandarowy polski start-up. Jest światowym liderem w dziedzinie umawiania wizyt lekarskich. Jego serwisy internetowe działają już w 25 krajach. Szybki rozwój branży, w której działa, jest niemal pewny, a najlepiej wywalczyć pozycję lidera na początku drogi. Sprawdź, jak wykorzystać te doświadczenia w swojej placówce.
Anin: telemedycyna ograniczyła liczbę wizyt
System zdalnej teleopieki dla pacjentów po operacji wszczepienia pompy wspomagającej pracę serca pozwolił Instytutowi Kardiologii w Aninie w sposób ciągły zbierać szczegółowe informacje o stanie zdrowia podopiecznych i monitorować dane dotyczące podjętych przez pacjentów działań.
Telemedycyna alternatywą dla hospitalizacji
Mimo że telemedycyna zyskuje coraz większe uznanie, nadal stanowi jedynie element wsparcia w procesie leczenia. Jest narzędziem prewencji, elementem wzbudzającym poczucie bezpieczeństwa pacjentów, dla których monitorowanie niektórych parametrów umożliwia pozostanie w domu.