Obowiązuje już nowy standard organizacyjny teleporady

/appFiles/site_102/images/autor/NqBF2pHulMwIKDW.jpeg

Autor: Anna Wilińska-Zelek

Dodano: 30 października 2020
Obowiązuje już nowy standard organizacyjny teleporady

Do 27 października przychodnie POZ miały obowiązek dostosować się do nowego standardu organizacyjnego teleporady. Jednym z wymogów jest poinformowanie pacjenta podczas teleporady, czy konieczna jest osobista wizyta u lekarza. Poznaj szczegóły tych nowych rozwiązań.

Pacjent w trakcie teleporady powinien mieć możliwość zgłoszenia woli osobistego kontaktu. Poza tym przekazywane informacje powinny dotyczyć:

  • systemów, za pomocą których dochodzi do udzielania teleporady;
  • sposobu ustalania terminu teleporady;
  • sposobu nawiązywania kontaktu w celu teleporady i tego, w jaki sposób jest udzielana;
  • sposobu postępowania, gdy brak kontaktu z pacjentem w ustalonym terminie powoduje jej anulowanie;
  • możliwości skorzystania ze świadczenia w bezpośrednim kontakcie z pacjentem, w przypadku gdy niezbędne ze względu na stan zdrowia pacjenta świadczenie zdrowotne nie jest możliwe do zrealizowania w formie teleporady;
  • instrukcji o realizacji e-recepty, e-skierowania, e-zlecenia na wyroby medyczne, sposobie realizacji zlecenia badań dodatkowych, zwłaszcza laboratoryjnych lub obrazowych, możliwości założenia przez pacjenta Internetowego Konta Pacjenta.

Pozostało jeszcze 86 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.