System do udzielania teleporad - jakie wskazówki powinieneś znać

Rozpoczęcie udzielania teleporad z wykorzystaniem narzędzia Centrum e-Zdrowia powinno być poprzedzone wysłaniem zgłoszenia lekarza lub podmiotu, w którym będą zawarte podstawowe informacje o podmiocie i wykaz pracowników medycznych, którzy będą udzielać e-wizyt. Sprawdź, jak wysłać zgłoszenie i poznaj ważne rady związane z obsługą systemu.
Obwiązek realizowania teleporad w podstawowej opiece zdrowotnej wprowadziło zarządzenie prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z 30 grudnia 2019 r. Zgodnie z § 8 punkt 10 tego zarządzenia świadczeniodawca realizujący umowę o udzielanie świadczeń w rodzaju POZ, w zakresach lekarza POZ, pielęgniarki POZ lub położnej POZ, jest zobowiązany do zapewnienia, w wymiarze nie mniejszym niż dwie godziny tygodniowo, możliwości uzyskania przez świadczeniobiorcę świadczeń udzielanych na odległość przy użyciu systemów teleinformatycznych lub systemów łączności.
Zgodnie z tym punktem, odnoszącym się również do artykułu 13 ust. 3 ustawy o podstawowej opiece zdrowotnej informacje o teleporadach należy umieścić w sposób widoczny i ogólnodostępny w miejscu udzielenia świadczeń, czyli najlepiej na tablicy ogłoszeń.
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem za pośrednictwem redakcji
- Bazę 3000 porad ekspertów, gotowych wzorów dokumentów i procedur
Jeśli masz już konto
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.
Podobne artykuły
Zobacz również
Konferencje i szkolenia
