Wykorzystaj telemedycynę do pracy zdalnej podczas epidemii
W czasach zagrożenia epidemicznego wielu pacjentów obawia się wizyt w placówkach POZ i prywatnych centrach medycznych ze względu na nieunikniony kontakt z chorymi przebywającymi w poczekalniach i kolejkach. Jak w takiej sytuacji świadczyć usługi bez narażenia pacjenta i lekarza? Z pomocą przychodzi telemedycyna.
Ogłoszenie płatne
Od soboty 14 marca do odwołania w naszym kraju obowiązuje stan zagrożenia epidemicznego, mający na celu walkę z pandemią COVID-19, wywoływaną przez koronawirusa SARS-COV-2.
Rozporządzenie szefa resortu zdrowia Łukasza Szumowskiego zawiera szerokie spektrum ograniczeń i zakazów dotyczących między innymi podróżowania czy organizacji imprez masowych, które mają znacząco ograniczyć rozprzestrzenianie się wirusa. Ponadto minister zdrowia wydał wiele rekomendacji, w tym apel do przedsiębiorców o umożliwienie pracownikom pracy zdalnej.
Jak się okazuje, apel spotkał się z bardzo pozytywnym odzewem i coraz więcej firm, wprowadza pracę w trybie home office, a w sieci prężnie rozwija się akcja opatrzona hashtagiem #zostanwdomu, która dodatkowo zachęca do rezygnacji z wszelkich aktywności pozadomowych. Praca zdalna i ograniczenie kontaktów z innymi ludźmi stanowi skuteczny sposób na marginalizację ryzyka zakażenia, ale wiąże się też z mnóstwem wyzwań, szczególnie w już i tak obciążonym sektorze zdrowia.
Kiedy pacjent zostaje w domu - dwie strony medalu
Choć podnoszenie świadomości Polaków na temat epidemii COVID-19 przez różnego rodzaju kampanie informacyjne zdecydowanie pomaga w redukcji liczby nowych zakażeń wirusem, to poza nim sektor zdrowia nadal musi obsłużyć dotychczasowych pacjentów i przypadki niepowiązane z koronawirusem.
Niestety w czasach zagrożenia epidemicznego i szerzących się niepokojów związanych z jego rozprzestrzenianiem, bardzo duża część społeczeństwa obawia się wizyt w placówkach POZ i prywatnych centrach medycznych ze względu na nieunikniony kontakt z chorymi przebywającymi w poczekalniach i kolejkach. Stanowisko to znajduje poparcie w działaniach NFZ, które zaleca ograniczenie przyjęć do minimum lub nawet odwoływanie wcześniej zaplanowanych wizyt.
Choć taka sytuacja sprzyja walce z rozprzestrzenianiem się wirusa, to kolejne odwołane wizyty przekładają się na utratę płynności finansowej placówki. Jak w takiej sytuacji świadczyć usługi bez narażenia pacjenta i lekarza? Z pomocą przychodzi telemedycyna.
Dowiedz się więcej o platformie telemedycznej od Aurero
Telemedycyna - bezpieczny sposób na pomoc pacjentom
Telemedycyna to rekomendowane przez NFZ rozwiązanie pozwalające na połączenie ze sobą lekarza z pacjentem za pośrednictwem nowych technologii tak, aby świadczyć usługi medyczne na odległość. Jest to bez wątpienia najlepsza forma kontaktu, szczególnie w czasach epidemii. Co więcej, NFZ dofinansowuje rozwiazania umożliwiające świadczenie usług telemedycznych do kwoty 6,5 tys.
Takie firmy, jak Aurero, udostępniają zaawansowane platformy telemedyczne umożliwiające kompleksową obsługę pacjenta w zakresie m.in. rejestracji wizyt, telekonsultacji czy udostępniania wyników badań bez obustronnego narażania na infekcję.
Za pośrednictwem czatu, rozmowy telefonicznej czy wideo, lekarze korzystający z systemu mogą przeprowadzać zdalnie telekonsultacje z możliwością wystawienia e-recepty oraz e-zwolnienia. W ten sposób pacjent posiada takie same możliwości jak w przypadku tradycyjnej wizyty w przychodni bez wychodzenia z domu.
Refundacja teleporad w trosce o zdrowie pacjentów
Korzystanie z takich rozwiązań, jak platforma telemedyczna lekarz.center od Aurero, to nie tylko większy komfort i duża oszczędność czasu dla pacjenta i lekarza, ale przede wszystkim większe bezpieczeństwo w czasach podwyższonego ryzyka.
Widząc zalety takiego rozwiązania rząd stawia na telemedycynę, umożliwiając refundację wszelkich konsultacji przeprowadzonych za pośrednictwem rozmowy telefonicznej, na czacie czy rozmowy wideo.
Pacjent korzystający z platformy lekarz.center może obyć się bez podróży do przychodni, jednocześnie pozostając w stałym kontakcie ze swoim lekarzem, z możliwością zamówienia wizyty domowej, gdy zajdzie taka potrzeba.
Dla lekarzy z kolei jest to wygodne narzędzie do lepszej kontroli terapii i lepszego zarządzania wizytami, co przekłada się na podniesienie jakości obsługi pacjentów.
Nic więc dziwnego, że lekarze POZ, pediatrzy i interniści przenoszą wszelkie udzielanie porad do trybu zdalnego. Z tej samej technologii coraz częściej korzystają także lekarze specjaliści, między innymi kardiolodzy, onkolodzy, czy neurolodzy, mogący łatwo i szybko przeprowadzać okresowe kontrole prowadzonych pacjentów dzięki telemedycynie.
Jak widać, dzięki takim rozwiązaniom, praca zdalna, choćby nawet częściowa, otwiera się również dla takich zawodów jak lekarz. W obliczu rozprzestrzeniającej się epidemii stanowi to nieocenioną pomoc w redukowaniu ognisk zakażeń.
Udostępnij Twoim pacjentom możliwość zdalnej kompleksowej telekonsultacji
Bezpieczny pacjent i placówka bez przestojów
Co ważne, telemedycyna pomaga nie tylko pacjentom, ale także placówkom medycznym, cierpiącym na brak ciągłości świadczeń medycznych. Menedżerowie i właściciele takich placówek powinni sięgnąć po takie rozwiązania, jak lekarz.center od Aurero, by z pomocą telemedycyny kontynuować pracę online.
Bezpieczeństwo pacjentów, wysoka jakość świadczonych usług, przy jednoczesnym zachowaniu płynności finansowej to droga, obok której nie można przejść obojętnie. Szczególnie w obliczu decyzji rządu o refundowaniu zdalnych świadczeń przez Narodowy Fundusz Zdrowia i dofinansowaniu rozwiązań teleinformatycznych.
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur