Wykorzystaj telemedycynę do pracy zdalnej podczas epidemii

Dodano: 17 marca 2020
Wykorzystaj telemedycynę do pracy zdalnej podczas epidemii

W czasach zagrożenia epidemicznego wielu pacjentów obawia się wizyt w placówkach POZ i prywatnych centrach medycznych ze względu na nieunikniony kontakt z chorymi przebywającymi w poczekalniach i kolejkach. Jak w takiej sytuacji świadczyć usługi bez narażenia pacjenta i lekarza? Z pomocą przychodzi telemedycyna.

Ogłoszenie płatne

Od soboty 14 marca do odwołania w naszym kraju obowiązuje stan zagrożenia epidemicznego, mający na celu walkę z pandemią COVID-19, wywoływaną przez koronawirusa SARS-COV-2. 

Rozporządzenie szefa resortu zdrowia Łukasza Szumowskiego zawiera szerokie spektrum ograniczeń i zakazów dotyczących między innymi podróżowania czy organizacji imprez masowych, które mają znacząco ograniczyć rozprzestrzenianie się wirusa. Ponadto minister zdrowia wydał wiele rekomendacji, w tym apel do przedsiębiorców o umożliwienie pracownikom pracy zdalnej. 

Jak się okazuje, apel spotkał się z bardzo pozytywnym odzewem i coraz więcej firm, wprowadza pracę w trybie home office, a w sieci prężnie rozwija się akcja opatrzona hashtagiem #zostanwdomu, która dodatkowo zachęca do rezygnacji z wszelkich aktywności pozadomowych. Praca zdalna i ograniczenie kontaktów z innymi ludźmi stanowi skuteczny sposób na marginalizację ryzyka zakażenia, ale wiąże się też z mnóstwem wyzwań, szczególnie w już i tak obciążonym sektorze zdrowia.

Kiedy pacjent zostaje w domu - dwie strony medalu

Choć podnoszenie świadomości Polaków na temat epidemii COVID-19 przez różnego rodzaju kampanie informacyjne zdecydowanie pomaga w redukcji liczby nowych zakażeń wirusem, to poza nim sektor zdrowia nadal musi obsłużyć dotychczasowych pacjentów i przypadki niepowiązane z koronawirusem.

Niestety w czasach zagrożenia epidemicznego i szerzących się niepokojów związanych z jego rozprzestrzenianiem, bardzo duża część społeczeństwa obawia się wizyt w placówkach POZ i prywatnych centrach medycznych ze względu na nieunikniony kontakt z chorymi przebywającymi w poczekalniach i kolejkach. Stanowisko to znajduje poparcie w działaniach NFZ, które zaleca ograniczenie przyjęć do minimum lub nawet odwoływanie wcześniej zaplanowanych wizyt. 

Choć taka sytuacja sprzyja walce z rozprzestrzenianiem się wirusa, to kolejne odwołane wizyty przekładają  się na utratę płynności finansowej placówki. Jak w takiej sytuacji świadczyć usługi bez narażenia pacjenta i lekarza? Z pomocą przychodzi telemedycyna.

Dowiedz się więcej o platformie telemedycznej od Aurero

Telemedycyna - bezpieczny sposób na pomoc pacjentom

Telemedycyna to rekomendowane przez NFZ rozwiązanie pozwalające na połączenie ze sobą lekarza z pacjentem za pośrednictwem nowych technologii tak, aby świadczyć usługi medyczne na odległość. Jest to bez wątpienia najlepsza forma kontaktu, szczególnie w czasach epidemii. Co więcej, NFZ dofinansowuje rozwiazania umożliwiające świadczenie usług telemedycznych do kwoty 6,5 tys.

Takie firmy, jak Aurero, udostępniają zaawansowane platformy telemedyczne umożliwiające kompleksową obsługę pacjenta w zakresie m.in. rejestracji wizyt, telekonsultacji czy udostępniania wyników badań bez obustronnego narażania na infekcję. 

Za pośrednictwem czatu, rozmowy telefonicznej czy wideo, lekarze korzystający z systemu mogą przeprowadzać zdalnie telekonsultacje z możliwością wystawienia e-recepty oraz e-zwolnienia. W ten sposób pacjent posiada takie same możliwości jak w przypadku tradycyjnej wizyty w przychodni bez wychodzenia z domu.

Refundacja teleporad w trosce o zdrowie pacjentów 

Korzystanie z takich rozwiązań, jak platforma telemedyczna lekarz.center od Aurero, to nie tylko większy komfort i duża oszczędność czasu dla pacjenta i lekarza, ale przede wszystkim większe bezpieczeństwo w czasach podwyższonego ryzyka.

Widząc zalety takiego rozwiązania rząd stawia na telemedycynę, umożliwiając refundację wszelkich konsultacji przeprowadzonych za pośrednictwem rozmowy telefonicznej, na czacie czy rozmowy wideo. 

Pacjent korzystający z platformy lekarz.center może obyć się bez podróży do przychodni, jednocześnie pozostając w stałym kontakcie ze swoim lekarzem, z możliwością zamówienia wizyty domowej, gdy zajdzie taka potrzeba.

Dla lekarzy z kolei jest to wygodne narzędzie do lepszej kontroli terapii i lepszego zarządzania wizytami, co przekłada się na podniesienie jakości obsługi pacjentów.

Nic więc dziwnego, że lekarze POZ, pediatrzy i interniści przenoszą wszelkie udzielanie porad do trybu zdalnego. Z tej samej technologii coraz częściej korzystają także lekarze specjaliści, między innymi kardiolodzy, onkolodzy, czy neurolodzy, mogący łatwo i szybko przeprowadzać okresowe kontrole prowadzonych pacjentów dzięki telemedycynie.

Jak widać, dzięki takim rozwiązaniom, praca zdalna, choćby nawet częściowa, otwiera się również dla takich zawodów jak lekarz. W obliczu rozprzestrzeniającej się epidemii stanowi to nieocenioną pomoc w redukowaniu ognisk zakażeń.

Udostępnij Twoim pacjentom możliwość zdalnej kompleksowej telekonsultacji 

Bezpieczny pacjent i placówka bez przestojów 

Co ważne, telemedycyna pomaga nie tylko pacjentom, ale także placówkom medycznym, cierpiącym na brak ciągłości świadczeń medycznych. Menedżerowie i właściciele takich placówek powinni sięgnąć po takie rozwiązania, jak lekarz.center od Aurero, by z pomocą telemedycyny kontynuować pracę online.

Bezpieczeństwo pacjentów, wysoka jakość świadczonych usług, przy jednoczesnym zachowaniu płynności finansowej to droga, obok której nie można przejść obojętnie. Szczególnie w obliczu decyzji rządu o refundowaniu zdalnych świadczeń przez Narodowy Fundusz Zdrowia i dofinansowaniu rozwiązań teleinformatycznych.

Nie masz jeszcze konta?

Zamów pełny dostęp do portalu


SPRAWDŹ OFERTĘ

Chcesz przetestować nasze usługi?

Załóż konto testowe na 24 godziny


ZAŁÓŻ KONTO TESTOWE NA 24 GODZINY

Pełny dostęp do portalu to:

  • Aktualność tematów
  • Szeroki zasób informacji eksperckich
  • Porady ekspertów za pośrednictwem e-maila
  • Gotowe rozwiązania najistotniejszych problemów
Sprawdź »