Lekarz komputer

Raportowanie zdarzeń medycznych do SIM

Ilość danych, które placówki medyczne będą musiały przekazywać do Elektronicznej Platformy Gromadzenia, Analizy i Udostępniania Zasobów Cyfrowych od 1 lipca 2021 r. może nieco przerażać. Sprawdź, jak powinno wyglądać raportowanie zdarzeń medycznych do SIM.

teleporady

Reklamacja teleporady – kiedy pacjent może to zrobić

Teleporady w czasie pandemii stały się codziennością. Mimo ich ograniczenia od 15 marca (nie będą udzielane dzieciom i seniorom) możemy sobie wyobrazić sytuację, że pacjent będzie chciał zareklamować teleporadę. Czy musisz mieć regulamin reklamacyjny? Jak wygląda reklamacja teleporady?

Teleporada

Czego powinieneś unikać przy udzielaniu teleporad

Pandemia przyczyniła się do gwałtownego i dość nieoczekiwanego spopularyzowania telemedycyny, praktykowanej głównie w formie teleporad, rzadziej wideoporad. Zdalna forma udzielania świadczeń stała się istotnym narzędziem opieki nad pacjentami w czasie pandemii SARS-CoV-2. Jak unikać błędów przy udzielaniu teleporad?

Telemedycyna

E-skierowanie w pytaniach i odpowiedziach

Od 8 stycznia 2021 r. wszystkie skierowania są wystawiane w postaci elektronicznej . Wprowadzenie nowych rozwiązań umożliwi pełną, elektroniczną obsługę procesu skierowania na leczenie – od momentu jego wystawienia do momentu realizacji. Dowiedz się, gdzie najczęściej pojawiają się wątpliwości i jak je rozwiązać.

chmura

Jak podmioty lecznicze będą wymieniać dane o pacjentach

Do 1 lipca 2021 r. podmioty lecznicze będą mieć możliwość wymiany informacji między Systemem Informacji Medycznej a Centralnym Wykazem Usługobiorców i Centralnym Wykazem Pracowników Medycznych. Jak będzie funkcjonować to rozwiązanie?

IKP

Internetowe Konto Pacjenta – o czym musisz poinformować pacjenta

Internetowe Konto Pacjenta jest bezpłatną aplikacją Ministerstwa Zdrowia, która pozwala pacjentowi samodzielnie zarządzać sprawami zdrowotnymi. Podmiot leczniczy odbierający oświadczenia od pacjentów ma obowiązek poinformowania ich o możliwości złożenia danego oświadczenia za pomocą IKP. Jak to robić?

Teleporady

Obowiązuje już nowy standard organizacyjny teleporady

Do 27 października przychodnie POZ miały obowiązek dostosować się do nowego standardu organizacyjnego teleporady. Jednym z wymogów jest poinformowanie pacjenta podczas teleporady, czy konieczna jest osobista wizyta u lekarza. Poznaj szczegóły tych nowych rozwiązań.

System teleporad

System do udzielania teleporad – jakie wskazówki powinieneś znać

Rozpoczęcie udzielania teleporad z wykorzystaniem narzędzia Centrum e-Zdrowia powinno być poprzedzone wysłaniem zgłoszenia lekarza lub podmiotu, w którym będą zawarte podstawowe informacje o podmiocie i wykaz pracowników medycznych, którzy będą udzielać e-wizyt. Sprawdź, jak wysłać zgłoszenie i poznaj ważne rady związane z obsługą systemu.

wizyta online

Jak bezpiecznie udzielać wizyt online

Prowadzenie praktyki medycznej online wywołuje wiele wątpliwości. Część podmiotów, zwłaszcza większe, które miały w swoim modelu biznesowym teleporady, jest oswojona z taką metodą współpracy z pacjentami od wielu lat, ale inne – nie. O czym warto pamiętać, udzielając teleporad?

zwrot pieniędzy za odwołaną teleporadę

Czy musisz zwrócić pieniądze, jeśli pacjent odwoła teleporadę

Czy w przypadku wykupienia przez pacjenta widekonsultacji i jego późniejszej rezygnacji z wizyty, istnieje możliwość odmowy zwrotu należności, jeśli odstąpienie od umowy nastąpi przykładowo na mniej niż 24 godziny od wybranego terminu wizyty zdalnej?