Jak mierzyć efektywność działań online

Coraz więcej klinik, szpitali czy przychodni korzysta z usług ekspertów w zakresie komunikacji, rozwoju, analiz rynkowych czy strategii, ale także zatrudnia specjalistów ds. marketingu. Na co zwrócić uwagę, podejmując takie działania?
Zadania stawiane przed marketerami w ochronie zdrowia dotyczą przede wszystkim realizacji planów działań wizerunkowych, monitoringu rynku, inicjowania działań związanych z promocją usług i negocjacji handlowych w zakresie marketingu z kontrahentami i partnerami, ale nader wszystko – obecności placówki w Internecie.
Do tego dochodzi działalność eventowa czy koordynowanie działań związanych z opracowywaniem rozmaitych drukowanych materiałów promocyjnych i nadzór nad identyfikacją wizualną placówki.
Często jest tak, że osoba czy team zarządzający placówką decyduje subiektywnie, czym powinien zająć się marketer i kolejna zatrudniana osoba otrzymuje gotowy pakiet obowiązków, realizując wytyczne kadry menedżerskiej.
Niestety nie zawsze procesowi decyzyjnemu związanemu z działaniami marketingowymi towarzyszy analiza potrzeb, sytuacji, a przede wszystkim – efektywności działań.
Czytaj więcej o marketingu w placówce medycznej w SerwisZOZ.pl»
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.