Jak postąpić, gdy zepsuł się sprzęt medyczny

Dopuszczenie niesprawnego sprzętu przy leczeniu rodzi odpowiedzialność zarówno podmiotu leczniczego, jak i lekarza. Jakie masz więc prawa, jeśli twoja aparatura medyczna przestanie działać?
Utożsamianie uprawnienia do reklamacji towaru z gwarancją jest nie tylko błędne, ale w wielu przypadkach szkodliwe. Odpowiedzialność sprzedawców opiera się rękojmi, czyli chodzi o niezgodność towaru z umową. Natomiast producenci odpowiadają z tytułu gwarancji. Sama gwarancja jest jedynie dodatkowym uprawnieniem, obok podstawowego, jakim jest reklamacja. Jakie są zatem różnice między gwarancją a rękojmią i co one oznaczają dla właścicieli placówek medycznych?
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem za pośrednictwem redakcji
- Bazę 3000 porad ekspertów, gotowych wzorów dokumentów i procedur
Jeśli masz już konto
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.
Podobne artykuły
Zobacz również
Konferencje i szkolenia
