Kultura bezpieczeństwa zwiększa jakość obsługi pacjenta

/appFiles/site_102/images/autor/f7epW8Jb5l0zVrx.jpeg

Autor: Arkadiusz Trela

Dodano: 13 czerwca 2014
Kultura bezpieczeństwa zwiększa jakość obsługi pacjenta

Działania projakościowe w placówkach medycznych często napotykają na barierę, jaką jest opór czy brak świadomości pracowników na temat tzw. kultury i świadomości zapewnienia bezpieczeństwa pacjenta.

Hierarchiczny system organizacyjny w polskich placówkach medycznych, ścisła podległość organizacyjna, niechęć do dzielenia się wiedzą, wewnętrzne przekonanie nieomylności personelu medycznego do swoich decyzji oraz częste nie przyjmowanie krytyki i sugestii współpracowników krępują tzw. bezpieczną kulturę organizacji. Przyczynia się to do ograniczenia twórczego myślenia, nie podejmowania działań profilaktycznych przeciwdziałających zagrożeniom, powodując, że dbałość o bezpieczeństwo pacjenta często istnieje tylko w teorii.

Pozostało jeszcze 92 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie masz jeszcze konta?

Zamów pełny dostęp do portalu


SPRAWDŹ OFERTĘ

Chcesz przetestować nasze usługi?

Załóż konto testowe z dostępem na 24 godziny!


ZAŁÓŻ 24-GODZINNE KONTO TESTOWE

Logowanie

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Słowa kluczowe:
kultura bezpieczeństwa
Umowy terminowe
Szkolenie otwarte Ochrona zdrowia

Elektroniczna dokumentacja medyczna i e-ZLA w 2018 i 2019 roku

Warszawa 18.grudnia.2018

Szkolenie przedstawia krok po kroku jak uzyskać decyzję ZUS, a następnie wystawić zwolnienie lekarskie od 1 grudnia 2018 r.

Czytaj więcej   »

Umowy terminowe
Szkolenie otwarte Ochrona zdrowia

Dokumentacja RODO w placówce medycznej. Czy jesteśmy przygotowani na kontrolę?

Poznań 11.stycznia.2019

Praktyka stosowania RODO w placówkach medycznych.

Czytaj więcej   »

Spis treści Czytaj e-wydanie