Kultura bezpieczeństwa zwiększa jakość obsługi pacjenta

/appFiles/site_102/images/autor/Sqwf5HFi2YTO8zL.jpeg

Autor: Arkadiusz Trela

Dodano: 13 czerwca 2014
Kultura bezpieczeństwa zwiększa jakość obsługi pacjenta

Działania projakościowe w placówkach medycznych często napotykają na barierę, jaką jest opór czy brak świadomości pracowników na temat tzw. kultury i świadomości zapewnienia bezpieczeństwa pacjenta.

Hierarchiczny system organizacyjny w polskich placówkach medycznych, ścisła podległość organizacyjna, niechęć do dzielenia się wiedzą, wewnętrzne przekonanie nieomylności personelu medycznego do swoich decyzji oraz częste nie przyjmowanie krytyki i sugestii współpracowników krępują tzw. bezpieczną kulturę organizacji. Przyczynia się to do ograniczenia twórczego myślenia, nie podejmowania działań profilaktycznych przeciwdziałających zagrożeniom, powodując, że dbałość o bezpieczeństwo pacjenta często istnieje tylko w teorii.

Pozostało jeszcze 92% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl

aktywuj dostęp testowy

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Słowa kluczowe:
kultura bezpieczeństwa