Kultura bezpieczeństwa zwiększa jakość obsługi pacjenta

/appFiles/site_102/images/autor/f7epW8Jb5l0zVrx.jpeg

Autor: Arkadiusz Trela

Dodano: 13 czerwca 2014
Kultura bezpieczeństwa zwiększa jakość obsługi pacjenta

Działania projakościowe w placówkach medycznych często napotykają na barierę, jaką jest opór czy brak świadomości pracowników na temat tzw. kultury i świadomości zapewnienia bezpieczeństwa pacjenta.

Hierarchiczny system organizacyjny w polskich placówkach medycznych, ścisła podległość organizacyjna, niechęć do dzielenia się wiedzą, wewnętrzne przekonanie nieomylności personelu medycznego do swoich decyzji oraz częste nie przyjmowanie krytyki i sugestii współpracowników krępują tzw. bezpieczną kulturę organizacji. Przyczynia się to do ograniczenia twórczego myślenia, nie podejmowania działań profilaktycznych przeciwdziałających zagrożeniom, powodując, że dbałość o bezpieczeństwo pacjenta często istnieje tylko w teorii.

Pozostało jeszcze 92 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie masz jeszcze konta?

Zamów pełny dostęp do portalu


SPRAWDŹ OFERTĘ

Chcesz przetestować nasze usługi?

Zyskaj DARMOWY 24h dostęp do portalu!


Aktywuj 24-godzinny okres testowy

Logowanie

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Słowa kluczowe:
kultura bezpieczeństwa

Spis treści Czytaj e-wydanie