Od nowego roku czeka nas rewolucja w zakresie prowadzenia ewidencji odpadów, rejestru i sprawozdawczości. Będzie ona prowadzona wyłącznie w formie elektronicznej, za pośrednictwem indywidualnego konta w systemie BDO. Dokumenty dotyczące ewidencji odpadów będziemy wprowadzać na bieżąco przez system. Oto szczegóły.
Od 1 stycznia 2020 r. ewidencja odpadów odbywa się elektronicznie za pomocą indywidualnego konta, które tworzy się w momencie otrzymania wpisu do rejestru.
Jednocześnie rząd przyjął nowelizację ustawy o odpadach (BDO) (trafiła do Senatu), która reguluje prowadzenie działalności w zakresie gospodarowania odpadami w sytuacjach awaryjnych i przez pierwsze pół roku funkcjonowania modułu ewidencji w bazie z zastosowaniem dokumentów papierowych.
Zmiany mają polegać na możliwości sporządzania, przez czas awarii systemu, dokumentów ewidencji odpadów w formie papierowej lub formie elektronicznej prowadzonej poza BDO. W przypadku awarii systemu nie będzie bowiem możliwe wygenerowanie karty przekazania odpadów i karty przekazania odpadów komunalnych.
Rozwiązanie ma mieć charakter doraźny i będzie obowiązywać do 30 czerwca 2020 r. Przepisy mają być stosowane z mocą wsteczną od 1 stycznia 2020 roku.
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!