Nabycie sprzętu medycznego na podstawie umowy leasingu w niektórych przypadkach może być korzystne dla placówek medycznych pod względem rozliczania kosztów. Warto korzystać z tej możliwości.
W umowie leasingu finansujący zobowiązuje się nabyć np. sprzęt medyczny na warunkach określonych w tej umowie i oddać tę rzecz podmiotowi leczniczemu do używania albo używania i pobierania pożytków przez czas oznaczony. Z kolei leasingobiorca, np. przychodnia lub szpital, zobowiązuje się zapłacić finansującemu wynagrodzenie pieniężne w ratach, równe co najmniej cenie lub wynagrodzeniu z tytułu nabycia rzeczy przez finansującego. W zamian może użytkować przedmiot leasingu.
Pobyt w szpitalu wywołuje dyskomfort u większości osób w nim przebywających. Mimo dobrych warunków pobytu i dbaniu o jakość usług, wiele placówek medycznych nie zdaje sobie sprawy, jak istotne jest właściwe oświetlenie, które między innymi wpływa na poczucie bezpieczeństwa oraz nastrój pacjentów.
Optymalizacja kosztów w placówkach medycznych, szczególnie dzisiaj, w dobie kryzysu i rosnących kosztów zarządzania, to konieczność. Koszty powinny być uzasadnione, a dziś często są za wysokie w stosunku do przychodów z NFZ.
Zatrudnienie sekretarki medycznej, ograniczenie przestoju w salach operacyjnych, uczestniczenie z zakupach grupowych, outsourcing usług medycznych czy korzystanie z możliwości rynku finansowego np. przez emisję obligacji mogą zniwelować trudności z finansowaniem przedsięwzięć dotyczących rozwoju placówki i przynieść znaczne oszczędności.
Część z osób uważa stanowisko sekretarki medycznej za zbytek porównując je do znanych z epoki realnego socjalizmu sekretarek i sekretariatów. Nic bardziej błędnego. Sekretarka medyczna gabinetu (a nie lekarza) obsługuje gabinet lekarski, a nie lekarza. Tu tkwi klucz to sukcesu ekonomicznego tego etatu. Sekretarka medyczna nadzoruje wiele kluczowych procesów pracy gabinetu lekarskiego i zwykle jest intensywnie obciążona pracą. Funkcje tę pełnią często osoby z wykształceniem pielęgniarskim, które wybrały inną ścieżkę rozwoju zawodowego, a coraz częściej osoby ze specjalistycznym przygotowaniem zawodowym.
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?
Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.