W związku z nowym projektem rozporządzenia ministra zdrowia warto zwrócić uwagę na planowane od 1 lipca 2024 r. zmiany w leczeniu specjalistycznym, szczególnie w obszarze endokrynologii i diabetologii dziecięcej. Dotyczą one konieczności spełnienia określonych wymagań.
Reklama usług czy produktów w przychodniach podlega wielu obostrzeniom prawnym. Sprawdź, jakie czynności w zakresie udostępnienia powierzchni reklamowej są dopuszczalne.
Sprawdzenie, w której przychodni jest krótsza kolejka do lekarza, dostęp do dokumentacji medycznej, a w dalszej perspektywie rejestracja przez centrum telefoniczne lub elektronicznie do dowolnej przychodni czy wybranego lekarza – to główne funkcjonalności Platformy Cyfrowej Miejskich Centrów Medycznych w Łodzi. Sprawdź, jakie jeszcze korzyści płyną z projektu.
Dzisiaj nowopowstające placówki ochrony zdrowia, które mają swoje gabinety na kilku piętrach budynku, muszą mieć zaprojektowane dźwigi osobowe. Te starsze musiały dostosować się do przepisów i je dobudować. Chociaż są poddawane wielu specjalistycznym kontrolom, to przecież awarie wind są zjawiskiem normalnym. Jak się na nie przygotować.
Jedna z przychodni uruchomiła specjalną infolinię z numerem z zakresu 0-700. Opłaty za połączenie z centrum medycznym w ten sposób były jednak wyjątkowo wysokie, przekraczające 2,50 zł za minutę rozmowy. Nie przewidziano jednocześnie innego sposobu rejestracji telefonicznej. Czy takie działanie jest właściwe?
Motywujemy pracowników do podnoszenia kwalifikacji również finansowo. Osoby, które ukończyły studia licencjackie, magisterskie lub specjalizację otrzymują nagrody lub dodatkową premię. Oto, jak dyrekcja przychodni w Toruniu wspiera w rozwoju zespół specjalistów - rozmowa z BOŻENĄ MLECZEK-DĄBROWSKĄ, dyrektorem Miejskiej Przychodni Specjalistycznej w Toruniu.
Jestem tu obecna cały czas i czuwam nad jakością świadczonych usług. Dbam o pacjentów, personel i dobrą atmosferę w przychodni. W dynamicznym rozwoju pomaga nam spersonalizowane podejście i szacunek do pacjenta. Zobacz, jakie jeszcze działania przynoszą efekty - rozmowa z lek. med. JOLANTĄ KLEMENS, prezes zarządu Przychodni PSYCHOmedical w Bielsku-Białej
Wizje rozwoju własnej placówki możesz bardziej lub mniej sprecyzować. Warto jednak wytyczyć konkretny kierunek i zmienić myślenie oraz podejście do tego, co było, aby na bazie wypracowanego kapitału stworzyć lepszą jakość, poprawić ofertę rynkową i wizerunek. Oto, co może pomóc w myśleniu strategicznym.
Próba telefonicznego zapisania się do lekarza często jest skazana na niepowodzenie. Jak w praktyce odbywa się telefoniczna rejestracja pacjentów i jak zwiększać jej dostępność?
Strony internetowe przychodni, klinik, prywatnych szpitali to temat-rzeka. Niejednokrotnie dopieszczane, z zamawianymi sesjami zdjęciowymi – na zasadzie raz a porządnie. Na ogół raz na 10 lat podejmuje się decyzję o inwestycji w witrynę lub drugą jej wersję (gdy poprzednia pachnie designem lat 90.) i po rozliczeniu z realizatorem zamówienia na www temat zamyka się niejednokrotnie na głucho. Na wiele lat. Coraz rzadziej już, na szczęście, przeglądanie witryny zaczyna się o strony z intro, wersje obcojęzyczne (jeśli są) nie są tworzone już z translatora, co wręcz ośmieszało właściciela witryny, ujednolicone są kolory i czcionki. Na ogół jest czytelnie i intuicyjnie. I sporo się zmienia.
Sytuacja, w której pacjent – dzięki stronie internetowej – ma możliwość poznania lekarzy, a w poczekalni lub przez Internet na bieżąco śledzi kolejność przyjęć prezentowaną na monitorze, nadal pozostaje rzadkością. Przykład opolskiej „ZWM-Malinka” przekonuje, że najlepsze inwestycje niekoniecznie są najdroższe, a poziom obsługi pacjenta uzależniony jest od bieżących badań jego preferencji.
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!