Odpowiednie postępowanie w sytuacjach napływających skarg na lekarzy jest kluczowe nie tylko do zachowania zaufania pacjentów, ale również do utrzymania wysokich standardów opieki zdrowotnej i uniknięcia potencjalnych konfliktów wewnątrz zespołu medycznego. Dowiedz się, jak skutecznie zarządzać kryzysowymi sytuacjami i jakie kroki podjąć, by odpowiednio reagować na obawy i skargi pacjentów.
Gdy pacjent zgłasza roszczenie, możesz pozostać biernym i czekać na rozwój wydarzeń, np. skargę do rzecznika odpowiedzialności zawodowej, powództwo cywilne, a nawet postępowanie karne. Możesz też zainicjować postępowanie mediacyjne, które jest stworzone do rozwiązywania konfliktów na linii lekarz - pacjent. Czym jest mediacja i jak ją prowadzić?
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!