Wypalenie zawodowe pracowników medycznych - jak możesz mu zapobiec

/appFiles/site_102/images/autor/3CeLIo1Xds5YvSi.jpeg

Autor: Karolina Karwowska

Dodano: 9 marca 2021
Wypalenie zawodowe pracowników medycznych - jak możesz mu zapobiec

Pracownicy medyczni w okresie leczenia pacjentów chorych na COVID-19 są narażeni na stres. Dochodzi do tego wielogodzinna, wyczerpująca praca. To czynniki, które mogą powodować wypalenie zawodowe. Sprawdź, jak możesz zaradzić temu zjawisku.

Jeden z pracowników drugiej grupy z własnej inicjatywy regularnie zmieniał zdjęcia na ścianach w każdej z sal oddziału, w którym przebywali pacjenci w śpiączce, wierząc, że taka zmiana dekoracji i atmosfery może potencjalnie pomóc w obudzeniu pacjentów.

Inny pracownik często zostawał po godzinach pracy, aby towarzyszyć tym pacjentom, których nikt nie odwiedzał i którzy czuli się prawdopodobnie bardzo samotni.

Dodatkowo, wielu z pracowników drugiej grupy nadawało swojemu stanowisku nowe tytuły jak na przykład „ambasador”, uzdrowiciel”. Szukali wtedy zajęć, które pasowały do tego nowego opisu stanowiska. Na przykład „uzdrowiciel” będzie poszukiwał zadań, które jego zdaniem mogą pomóc pacjentom w wyzdrowieniu. Druga grupa robiła dokładnie to samo co pierwsza.

Różnica polegała na tym, że oni w swojej pracy widzieli wartość, sens czy wręcz misję.

Na tym właśnie polega „job crafting”, żeby w pracy, którą na co dzień wykonujemy, szukać tego, co sprawia nam największą radość i satysfakcję, oraz modelować i dopasować obowiązki do naszych pasji.

Zaproponuj swoim pracownikom ankietę do wypełnienia. Zadaj im pytania: „Czy każdego ranka budzi Cię niechęć pójścia do pracy? A kiedy już tam się znajdziesz, nie potrafisz dostrzec sensu w tym, co robisz? Czy często myślisz o zmianie pracy jako jedynym ratunku na odnalezienie na nowo satysfakcji i zaangażowania? Jeśli tak, to zanim podejmiesz decyzje o radykalnej zmianie, spróbuj jeszcze jednego sposobu – job craftingu”.

Pozostało jeszcze 75 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.