Stały monitoring efektywności sprzątania poprawia bezpieczeństwo epidemiologiczne podmiotu leczniczego.
Udział pacjenta w ocenie czystości placówki medycznej jest bardzo istotny, ponieważ dostarcza cennych informacji na temat jego potrzeb, a także czystości obiektu podczas korzystania z jego usług.
Metody obserwacji czystości powierzchni nie dostarczają danych temat zanieczyszczenia mikrobiologicznego, co jest ich wadą. Promują jednak zaangażowanie pracowników, jeśli chodzi o zachowanie czystości przez podmiot leczniczy.
Celem procedury jest poprawa wiedzy i umiejętności personelu sprzątającego zatrudnionego w podmiocie leczniczym.
Lista audytowa pomoże placówce medycznej w weryfikacji poprawności działania procedury i pozwoli opracować ewentualne działania korygujące.
Zapewnienie odpowiedniego powietrza w pomieszczeniu, gdzie istnieje relatywne ryzyko skażenia wirusem SARS-CoV-2 przyczynia się do zminimalizowania, a nawet uniknięcia zakażenia wśród ludzi.
Dlatego bardzo istotne jest, aby personel medyczny, a także sprzątający, przestrzegał wdrożonych procedur dezynfekcji i odpowiedniej wymiany powietrza. Celem procedury jest minimalizowanie rozprzestrzenianie się wirusa SARS-CoV-2 zarówno wśród personelu, jak i pacjentów, co przekłada się na skuteczniejszą walkę z pandemią COVID-19.
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!