Niezależnie od podejmowanych starań w zakresie zapewnienia bezpiecznego wykonywania obowiązków, w placówce medycznej może dojść do wypadku przy pracy. Z tego rodzaju zdarzeniem wiążą się liczne obowiązki placówki względem poszkodowanego. Sprawdź, kiedy niezbędne jest zawiadomienie Państwowej Inspekcji Pracy.
Kontrola inspektora pracy w placówce medycznej to złożony proces. Licznym uprawnieniom inspektora odpowiadają równie liczne obowiązki przedstawiciela placówki medycznej, który w niej uczestniczy. Brak współpracy z inspektorem może w skrajnych przypadkach nosić znamiona wykroczenia, a nawet przestępstwa. Jak tego uniknąć?
Placówka, do której inspektor pracy skierował nakazy, może się odwołać do okręgowego inspektora pracy. Musi to być dobrze przemyślane i przeprowadzone zgodnie z obowiązującymi procedurami. Zobacz, jak to zrobić, aby zwiększyć szanse na zmianę lub uchylenie decyzji inspektora.
Kontrola przestrzegania prawa pracy, w tym przepisów z zakresu bhp w placówce medycznej, nie jest celem samym w sobie. Jeżeli inspektor wykaże nieprawidłowości, to zobowiąże placówkę do usunięcia stwierdzonych uchybień. Poznaj przysługujące inspektorom uprawnienia pokontrolne, a unikniesz wątpliwości oraz sporów z organami PIP.
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!