Świadczenia zdrowotne w filii lub filiach przychodni POZ realizuje się na innych zasadach niż w przychodni głównej. Regulują to przepisy. Sprawdź, jakie warunki udzielania świadczeń POZ zarządzający musi zapewnić w filii przychodni POZ.
Co prawda już wcześniej pacjenci mogli zapisywać się telefoniczne do lekarzy, a zmuszanie do osobistej rejestracji traktowano jednoznacznie jako sprzeczne z przepisami i godzące w prawa pacjenta. Ograniczenie zapisów wyłącznie do drogi telefonicznej stanowi jednak duże wyzwanie dla wielu podmiotów. Jak to zorganizować, aby nie zakłócić pracy rejestracji?
Czy to, że pracownik medyczny w rejestracji może zebrać informacje o stanie zdrowia pacjenta to plus czy minus? Na pewno jest to korzyść. Jednak jest bardziej kwestia procedur i organizacji pracy niż łączenia funkcji.
Plany związane z przebudową i rozbudową placówki medycznej nie mogą być sprzeczne z istniejącymi wymogami budowlanymi. Dlatego, kierując podmiotem leczniczym, warto cyklicznie odświeżać wiedzę związaną z aktualnymi przepisami odnoszącymi się do tych wymagań.
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!