Kierownik samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej, który zamknął rok stratą, musi sporządzić program naprawczy. Sprawdź, co może pomóc w przygotowaniu takiego planu naprawczego, i jakimi zasadami się kierować.
Od połowy 2019 roku Narodowy Fundusz Zdrowia w imieniu świadczeniodawców przypomni pacjentom SMS-em o wyznaczonym terminie wizyty i umożliwi jej odwołanie. Zmiany wynikają z projektu ustawy dotyczącej wprowadzenia pilotażu e-skierowania.
W projekcie pojawił się zapis, że pacjenci oczekujący w kolejce na wizytę mają być informowani o wyznaczonym terminie wizyty przez aplikację udostępnioną przez Narodowy Fundusz Zdrowia (NFZ) (tzw. aplikację AP-KOLCE).
Obecnie wielu pacjentów nie odwołuje wizyt i nie przychodzi na nie, przez co inni muszą dłużej czekać w kolejce do specjalisty.Wysyłanie SMS z przypomnieniem o wizycie to standard w prywatnych przychodniach. W publicznych placówkach takie rozwiązanie nie jest regułą, raczej wyjątkiem.
Przepisy określają, że powinieneś udostępniać dokumentację medyczną podmiotom i organom uprawnionym bez zbędnej zwłoki. Jak rozumieć określenie terminu w taki sposób, biorąc pod uwagę konkretną sytuację pacjentów, np. trwający proces leczenia, prowadzone postępowanie sądowe, lub w placówce, np. okres urlopowy? Posłuchaj, co radzi nasz ekspert, Aneta Naworska, radca prawny z Kancelarii Naworska Marszałek sp.k. w Toruniu.
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!