Podczas konferencji omawiano raport z badania poziomu kompetencji menedżerów placówek medycznych. Badanie wykazało, że menedżerowie ocenili swoje umiejętności jako dobre w obszarze planowania i organizacji pracy, lecz mieli trudności z zwalnianiem pracowników i egzekwowaniem zadań. Panelistki podkreśliły znaczenie regularnej oceny i motywowania pracowników, a także aktywnego wsparcia w postaci informacji zwrotnej i zapewnienia bezpiecznego środowiska pracy.
Usprawnienie procesów, skrócenie czasu obsługi pacjentów, zwiększenie rentowności oraz integracja z różnymi systemami to zaleta systemu Medic. Kluczowymi elementami rozwoju są technologia, prostota systemu, kompleksowość funkcji oraz kontakt z pacjentem. Platforma umożliwia efektywne zarządzanie placówkami medycznymi przez nowoczesne rozwiązania informatyczne, dostosowując funkcjonalności do indywidualnych potrzeb placówek medycznych. Posłuchaj Jakuba Ożgi, właściciela Medic.pl
Poznaj plany nowego rządu dotyczące sektora ochrony zdrowia. Zaproponowane zmiany, takie jak oddłużenie szpitali, rozszerzenie opieki psychologicznej oraz zwiększenie finansowania na zdrowie, mają zasadniczo poprawić dostępność i jakość usług medycznych. Jednocześnie rząd staje przed takimi wyzwaniami, jak niedobór specjalistów i konieczność dostosowania sieci szpitali. Jednak to liberalizacja przepisów dotyczących aborcji, antykoncepcji i in vitro, wzbudza najwięcej emocji, pokazując złożoność wyzwań stojących przed systemem ochrony zdrowia w Polsce.
Wysłuchaj panelu dotyczącego sztucznej inteligencji w medycynie, który prezentuje zastosowanie algorytmów, machine learningu i deep learningu w diagnostyce i leczeniu, ze szczególnym uwzględnieniem analizy EKG. Poznasz korzyści wynikające z szybkiego i precyzyjnego opisywania EKG dzięki sztucznej inteligencji, co może poprawić diagnostykę i obniżyć koszty terapii. Duże znaczenie ma również gromadzenie wysokiej jakości danych, potencjał danych NFZ do analizy epidemiologicznej i prognozowanie zapotrzebowania na świadczenia zdrowotne.
Projektowanie systemów teleinformatycznych z myślą o user experience (UX) staje się standardem. Zrozumienie potrzeb użytkowników końcowych, czyli personelu medycznego i pacjentów oraz zapewnienie im intuicyjnej i prostej obsługi systemów, jest kluczowe dla sukcesu ich implementacji. Wysłuchaj wywiadu Tomaszem Walczakiem z firmy Nexus na ten temat.
Stawianie na user experience (UX) w projektowaniu systemów teleinformatycznych przekształca się w branżowy standard. Kluczowe dla powodzenia wdrażania tych systemów jest dobre zrozumienie potrzeb końcowych użytkowników, takich jak personel medyczny i pacjenci, oraz zapewnienie im łatwej i intuicyjnej obsługi. O znaczeniu UX w kontekście systemów medycznych opowiada Tomasz Walczak z firmy Nexus w naszym najnowszym wywiadzie.
Czy szpital zapłaci za każdy błąd medyczny? Co w sytuacji, gdy u pacjenta wystąpi powikłanie? Czy warto uzupełniać zgody medyczne o listę powikłań? Poznaj wskazówki naszego eksperta, Anety Naworskiej, adwokata z Kancelarii Naworska Marszałek sp.k. w Toruniu.
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!